زرادخانه موشکی هسته‌ای آمریکا و زیرساخت‌های مربوط به آن به طور قابل توجهی قدیمی است و نیاز به تجهیز مجدد دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که پنتاگون هزینه ارتقاء صد‌ها فروند موشک‌های دارای کلاهک هسته‌ای را ۱۴۱ میلیارد دلار برآورد کرده است. این روزنامه خاطرنشان می‌کند که انتظار می‌رود جایگزینی موشک‌های بالستیک قاره پیما به عنوان بخشی از برنامه تولید موشک‌های بالستیک باشد.

اخیراً مقامات ارتش ایالات متحده و پیمانکاران آنها گفتند که تلاش‌ها برای افزایش عمر تسلیحات و سازه‌های موجود به سقف رسیده است. عمر مفید ۱۰ ساله این موشک ها، ده‌ها سال پیش به پایان رسیده است. شفت‌های پرتاب زیرزمینی به هزاران مایل کابل فیبر نوری جدید نیاز دارند، مراکز فرماندهی زیرزمینی که موشک‌ها را کنترل می‌کنند، باید بازسازی شوند.

همانطور که وال استریت ژورنال به نقل از نمایندگان نیروی هوایی ایالات متحده اشاره می‌کند، تعمیر و نگهداری که قبلاً دو یا سه ساعت طول می‌کشید، اکنون دو برابر بیشتر طول می‌کشد و خرید قطعات یدکی ضروری بسیار دشوارتر شده است. مقامات همچنین اعتراف می‌کنند که برخی از محور‌های پرتاب ممکن است دیگر بازسازی نشوند.

موشک بالستیک بین قاره‌ای سنتینل سه مرحله‌ای است که برای جایگزینی Minuteman III ICBM طراحی شده است. ایالات متحده قصد دارد تا سال ۲۰۳۸ به‌روزرسانی کامل را انجام دهد، در حالی که خود موشک‌ها در حدود سال ۲۰۳۰ وارد خدمت خواهند شد. تأخیر‌ها و بیش از حد بودجه‌های متعدد اجرای این برنامه را زیر سؤال برد، اما در اوایل جولای، پنتاگون اعلام کرد که توسعه موشک بالستیک بین قاره‌ای سنتینل با وجود اینکه هزینه برنامه ۸۱ درصد از محاسبات اولیه فراتر رفته و به ۱۴۰.۹ میلیارد دلار رسیده است، ادامه خواهد یافت.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار