مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گرما سبب شده تا محصول عناب در استان دچار خسارت شود و نسبت به برآوردها، شاهد برداشت کمتری باشیم.

شایسته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گرمای هوا باعث خسارت به محصول عناب استان شده است گفت: همچنین بر اثر سرمای بهاره، گل محصول عناب خسارت دید؛ البته این خسارت در مرحله دوم و سوم گلدهی جبران شد و محصول درشت‌تر بود.

او افزود: کشاورزانی که به تغذیه باغ و کوددهی به موقع اقدام کردند، محصول آنان خسارت ناچیزی بر اثر گرما دیده است، البته با توجه قیمت بالای نهاده‌ها و سموم از طرفی خسارت‌های مختلف، تولید برای خیلی از کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد.

شایسته عنوان کرد: برداشت عناب از باغ‌های استان در سال زراعی جاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن محصول خشک برداشت شود که نسبت به پارسال هفت درصد افزایش، اما نسبت به برآورد امسال ۱۵ درصد کاهش دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیرکشت عناب در استان را ۵ هزار و ۸۱۱ هکتار اعلام کرد و گفت: ۹ هزار و ۲۵۰ بهره‌بردار عناب در این استان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار