مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران به تشریح اقدامات و فعالیت‌های در راستای تسهیل هرچه بیشتر حضور اتباع مقیم ایران در مراسم اربعین حسینی پرداخت.

علی‌اصغر بلوکیان، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران طی سخنانی به تشریح اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی ادارات و نهادهای مختلف مربوطه در راستای تسهیل هرچه بیشتر حضور اتباع و مهاجرین خارجی ساکن جمهوری اسلامی ایران در مراسم اربعین حسینی در عراق پرداخت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و‌ روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران در سال جاری با توجه به اقدامات و هماهنگی‌های به عمل آمده، سفر اتباع خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی با کمترین چالش انجام شده است. 

اصغر بلوکیان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در این‌خصوص گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در فرآیند صدور مجوز سفر اتباع به کشور عراق جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) و دیگر چالش‌های ایجاد شده، در سال جاری طی هماهنگی نزدیک بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با سازمان اطلاعات فراجا و ستاد مرکزی اربعین مقرر شد تا سند مسافرتی خادم در استان‌های مبدا (محل سکونت اتباع) برای اتباع صادر شود و اتباع مشمول به همراه سند به سمت مرز حرکت نمایند.

وی ضمن اشاره به برخی مشکلات از جمله طولانی شدن فرآیند صدور و تحویل سند به اتباع در شهرهای محل سکونت‌شان افزود مقرر گردید فرآیند صدور و چاپ و توزیع سند در استان‌های مرکزی، اصفهان، فارس و بویژه در موقعیت ثامن الائمه شهر حمیدیه استان خوزستان انجام پذیرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران تاکید کرد این فرآیند با هماهنگی و همکاری ستاد مرکزی اربعین، پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نحو احسن انجام و طی روزهای پایانی سفر اربعین ضمن جلوگیری از تجمع و بی نظمی در استان‌های مرزی موجب تسهیل در روند سفر اتباع خارجی برای شرکت در اربعین حسینی شده است.

بلوکیان در ادامه افزود؛ یکی دیگر از مصادیق هماهنگی و همکاری جهت خدمت رسانی به مشتاقان زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، حضور دائمی نماینده اداره کل اتباع در ستاد مرکز اربعین جهت رصد مشکلات و پیگیری برای رفع آن طی هماهنگی با دیگر دستگاه‌های عضو ستاد اربعین بود.

وی ادامه داد: این اقدام باعث شد تا بسیاری از مشکلات موجود از جمله توقف اتوبوس‌های زائرین در گلوگاه‌های بین استانی با پیگیری برطرف و حرکت به سمت مبادی خروجی تسهیل گردد.

بلوکیان خاطرنشان کرد جهت پیگیری میدانی مشکلات و حل سریع آنها تیمی متشکل از مدیر کل و معاونین و مسئول فناوری و اطلاعات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین شهرستان حمیدیه و.‌. حضور یافته و طی هماهنگی با مسئولان و فرماندهان دیگر دستگاه‌های مستقر در مرز به ویژه سردار رضاییان فرمانده سازمان اطلاعات فراجا، معاون امنیتی و انتظامی و معاون عمرانی استانداری خوزستان در جهت حل مشکلات جلساتی برگزار کردند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران اظهار داشت: در نتیجه هماهنگی‌های به عمل آمده بحمدالله در سال جاری فرآیند صدور و توزیع سند مسافرتی خادم برای اتباع دارای مدارک قانونی به نحو شایسته انجام شد که می‌تواند الگویی برای سال‌های آینده در این زمینه باشد.

وی در پایان ادامه داد؛ در همین چارچوب بازدیدهایی از مواکب مستقر در مرزهای چذابه و شلمچه صورت گرفت و ضمن بررسی مشکلات و مسائل موجود، با مسئولان مواکب پیشنهاداتی برای ارایه خدمات بهتر به مسافران اربعین حسینی ارائه گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار