سرپرست وزارت تحصیلات عالی در برنامه حساب‌دهی دولت به مردم آمار دانشجویان کشور را ۱۸۹ هزار و ۹۹۱ محصل اعلام کرد‌

در ادامه برنامه‌های حساب‌دهی دولت به مردم؛ امروز یکشنبه، ۴ سنبله ۱۴۰۳ خورشیدی، شیخ ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی با شرح دست‌آوردهای یک ساله این وزارت از ایجاد ۱۱ برنامه دکترا و ۲۶ برنامه ماستری و همچنان ۱۳ فاکولته جدید در دانشگاه‌های دولتی خبر داده و افزود: رهبری امارت نسبت به وزارت تحصیلات توجه ویژه دارد.

‏وی از اصلاح و بازنگری ۱۳۱ نصاب تحصیلی مشمول ۸۹ نصاب به سویه لیسانس، ۳۵ نصاب به سویه ماستری و ۷ نصاب به سویه دکترا، با توجه به ارزش‌های دینی و ملی و معیارهای بین المللی خبر داده و گفت: این نصاب‌ها برای منظوری به مراجع ذیصلاح فرستاده شده است.

‏سرپرست وزارت تحصیلات عالی از جذب ۳۴۰ کادر علمی به صورت رقابت‌های آزادی به منظور تقویت بخش تحصیلی کشور خبر داده و افزود: در یک سال اخیر به تعداد یک هزار و ۳۱۷ مامور در بست‌های اداری، مسلکی و تخصصی نیز به کار گماشته شده اند.

‏وی با بیان این‌که هم اکنون به تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۹۱ محصل شامل دانشگاه‌های کشور هستند گفت؛ سال گذشته به تعداد ۵۱ هزار و ۹۵۰ محصل فارغ گردیده اند. 

ندیم از برگشت دو هزار و ۲۱۲ دانشجو که در بیرون از کشور که مصروف فراگیری تحصیلات عالی بودند به کشور خبر داده و افزود: هم اکنون اسناد آنان تحت ارزیابی قرار دارد.

وی ضمن یاد آوری این‌که طی سه سال وزارت تحصیلات به گونه تدریجی به تعداد ۵ هزار بست اضافه نموده نیز گفت: برای پروژه‌های نیمه کاره حدود ۲۱۸ میلیون بودجه تخصیص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.