عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح تخصیص بنزین به نفر می‌تواند باعث بهره‌مندی تمام مردم جامعه از یارانه پنهان انرژی شود.

روح الله متفکرآزاد، عضو هیئت‌رئیسه و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت تغییر شیوه تخصیص بنزین گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد جامعه خودرو ندارند و از یارانه پنهان بهره‌مند نیستند، اما بخش دیگر جامعه چند خودرو دارند و سهم بخش اول را مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: در موضوع ناترازی سوخت و انرژی در تمامی ابعاد موضوع بی‌عدالتی در توزیع یارانه‌های سوختی در هم تنیده شده است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بخشی از بدنه اجتماعی که خودرو ندارد از این یارانه بزرگ بهره‌مند نیستند و در کنار آن مصرف ما بسیار بسیار بالا است و این با مصرف ۱۲۰ میلیون لیتری که در دوره‌هایی به آن می‌رسیم خطراتی جدی در حوزه تامین دارد.

متفکرآزاد اظهار کرد: اصل ماجرا مدیریت و سامان‌دهی حوزه یارانه‌های سوخت است که در آن با مخالفتی مواجه نیستیم و در مجلس قبل هم درخصوص طرح اعطای بنزین به نفر و بر اساس کد ملی و نه خودرو مطرح شد صحبت‌هایی جدی در این خصوص مطرح شد.

وی گفت: طرح تخصیص بنزین به نفر می‌تواند باعث بهره‌مندی تمام مردم جامعه از یارانه پنهان انرژی شود.

نماینده مرد تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: ایده‌هایی برای اینکه منجر به افزایش قیمت و تنش در جامعه نشود و هم یارانه واقعی داده شود و هم در مصرف صرفه‌جویی شود در قالب این طرح در مجلس داده شد و روی این ایده‌ها کار شده است. 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان کرد: هم‌اکنون هم در مجلس آمادگی داریم اگر دولت علاقمند باشد آنها را در اختیار دولت قرار دهیم تا دولت کار تخصصی خود را انجام دهد یا این طرح را به قانون تبدیل کنیم و به دولت برای اجرا تحویل دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: حتی مجلس حاضر است دیدگاه کارشناسی خود برای تغییر شیوه تخصیص بنزین را در اختیار دولت بگذارد تا تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود. 

متفکر آزاد در ادامه با بیان اینکه آیا می‌توان با این شیوه جلوی قاچاق بنزین را گرفت؟ تصریح کرد: کاهش قاچاق بنزین بستگی به مدل‌های مختلف طراحی و حل مساله مدل‌های تخصیص بنزین دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار