نماینده مجلس گفت: مجلس از وزیر راه و شهرسازی درخصوص سامانه املاک و اسکان انتظاراتی دارد و اگر دولت نیاز دارد در قانون اصلاحی صورت بگیرد باید بگوید.

علیرضا نوین نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص قانون مالیات ۳۵ درصدی بر خانه‌های خالی گفت: این قانون باید اجرا شود و نمایندگان نیز بر اجرای آن اصرار دارند، چون درواقع از تنبلی، سستی و ناکارآمدی سیستم دولت بوده که نتوانسته به خوبی به قانون عمل کند، اما نمایندگان مجلس دوازدهم مشتاق هستند که این موضوع را پیگیری و مقدمات عمل به این قانون را فراهم کنند.

وی درخصوص تکمیل سامانه املاک و اسکان گفت: این سامانه هنوز تکمیل نشده است و این نکته هم جزو کوتاهی‌های مسئولان مربوطه است، یعنی آن‌گونه که باید کار را پیگیری نکردند. 

نوین افزود: عمل به قانون سخت است و باید پیگیری و نظارت کرد لذا اگر این کار‌ها انجام شود قطعا قانون اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص نهاد‌هایی که با مجلس جهت تکمیل سامانه املاک و اسکان همکاری نکردند، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی مجلس نظارت است، بعد تذکر و سوال و اگر لازم شد استیضاح باید پیگیری شود و کمیسیون عمران هم کمیسیون تخصصی این کار است لذا این کوتاهی‌ها را در آینده باید از دو وزیر اقتصاد و راه و شهرسازی پیگیری کنیم.

نوین در پایان با اشاره به مسئولیت‌های وزیر راه و شهرسازی در خصوص این موضوعات گفت: قطعا مجلس از وزیر راه و شهرسازی درخصوص سامانه املاک و اسکان یکسری انتظاراتی دارد و اگر دولت نیاز دارد در قانون اصلاحی صورت بگیرد باید بگوید و اگر چیزی نگوید و اصلاح نیاز نباشد، یعنی قانون فعلی پابرجاست و باید دنبال شود لذا اگر سامانه مشکلی دارد یا ناکارآمدی وجود دارد دولت باید مطرح کند و از ما کمک بخواهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار