سرپرست سابق ریاست جمهوری از تلاش‌های دولت و ملت عراق در میزبانی از زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست سابق ریاست جمهوری در دیدار نخست وزیر عراق از تلاش‌های دولت و ملت این کشور در میزبانی از زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد.

محمد مخبر در این دیدار که امروز جمعه در حاشیه حضور در راهپیمایی اربعین و در بغداد برگزار شد، خطاب به محمد شیاع السودانی گفت: خدمات و تلاش‌های صورت گرفته برای زائران اربعین کاملا مشهود است و در طول سال‌های اخیر تدارک خوب و زیرساخت‌های مناسبی برای این سفر فراهم شده است.

وی با اشاره به سطح روابط فیمابین تهران و بغداد، این تعاملات را استراتژیک و راهبردی خواند و گفت: بسیاری از موانع و مشکلات در حوزه همکاری‌های اقتصادی و فعالیت بخش خصوصی دو کشور به ویژه با پیگیری‌های شخص آقای سودانی مرتفع شده، اما همچنان زمینه‌های جدید بسیاری برای تعمیق این روابط وجود دارد.

مخبر همچنین با اشاره به مواضع خوب عراق در خصوص غزه گفت: موضوع فلسطین امروز از یک مسأله در داخل دنیای اسلام به یک موضوع جهانی تبدیل شده که همه وجدان‌های آگاه و بیدار را در جهان جریحه‌دار کرده است.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار خطاب به سرپرست سابق ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش و تاثیرگذاری شخص جنابعالی در توسعه روابط فیمابین دو کشور کاملاً مشهود است و بسیاری از مسائل و مشکلات را شما در جلسات و ملاقات‌ها پیگیری کرده و به سرانجام رساندید.

السودانی افزود: برای دولت و ملت عراق ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی یک نعمت است و ما نیز از زحمات و ارائه امکانات و تسهیلات به‌ویژه در حوزه‌های خدماتی، پزشکی و... به این زوّار از سوی جمهوری اسلامی تشکر می‌کنیم.

وی مواضع مشترک ایران و عراق در موضوع فلسطین را ارزشمند و راهگشا دانست که با استمرار باید در تمام تحولات بین المللی و منطقه مؤثر واقع شود.

نخست وزیر عراق همچنین انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که شاهد استحکام روابط میان تهران و بغداد از جمله در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باشیم.

السودانی اقدامات رژیم صهیونیستی در عملیات‌های ترور در سوریه و نیز شهادت اسماعیل هنیه در تهران را نشان‌دهنده عمق دشمنی اسرائیل و مؤید مسئولیت و نقش جمهوری اسلامی در منطقه دانست.

برچسب ها: محمد مخبر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار