در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر امنیت عمومی ویتنام، دو کشور خواهان گسترش و تقویت روابط دو جانبه شدند.

علی اکبر نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام امروز جمعه ۲ شهریور۱۴۰۳ با لوانگ تم کوانگ وزیر امنیت عمومی ویتنام دیدار نمود.

کوانگ ضمن قدردانی از پیام تبریک سفیر ایران به مناسبت انتخاب وی، برگزاری موفق انتخابات در ایران و انتخاب دکتر پزشکیان را به ملت ایران تبریک گفت.

وی اظهار داشت: باید با هدف تامین منافع ملی، روابط دو کشور را توسعه داده و تقویت نماییم، خوشبختانه علی‌رغم تحولات فراوان در جهان و منطقه، روابط دوستانه دو کشور در طول پنجاه سال گذشته حفظ و تقویت شده و توسعه یافته است.

دیدار وزیر امنیت عمومی ویتنام با سفیر جمهوری اسلامی ایران

کوانگ با تاکید بر اجرای اسناد امضاء شده بین دو کشور و اعلام آمادگی برای نهایی نمودن اسناد همکاری در حال مذاکره، خواستار همکاری دو کشور در حوزه جرایم سایبری، جرایم سازمان یافته فراملی و مبارزه با تروریسم با توجه به تجارب ارزنده ایران شد.

وی ضمن مهم شمردن نقش هیات‌ها در بسط و گسترش روابط دو کشور، از دعوت به عمل آمده برای سفر به ایران در زمان مناسب استقبال و قدردانی نمود.

گفتنی است؛ کوانگ دو ماه پیش به عنوان جایگزین تو لم دبیر کل حزب کمونیست و رئیس‌جمهور کنونی ویتنام به عنوان وزیر امنیت عمومی انتخاب شد و هفته پیش نیز به عنوان عضو اداره سیاسی حزب کمونیست یعنی بالاترین رکن قدرت در حزب حاکم انتخاب شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار