عارف گفت: وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، موضوع ایجاد هماهنگی میان معاونین خود را مورد توجه جدی قرار دهند.

محمدرضا عارف در جلسه چهارشنبه‌شب هیأت دولت، با قدردانی از اقدامات انجام‌شده از سوی دستگاه‌های مختلف در بخش دولتی و خصوصی برای برگزاری شایسته آیین پیاده‌روی اربعین، با بیان این‌که «طبق گزارش‌ها، ارتقای کیفی برگزاری این مراسم امسال نیز ادامه داشته و زوار رضایت بیشتری دارند»، گفت: لازم است از همکاری‌های صمیمانه دولت و مردم عراق نیز در این راستا تشکر کنیم.

وی در ادامه با تبریک به وزرا و آرزوی موفقیت برای ایشان، افزود: در مدت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، شاهد همدلی کم‌سابقه‌ای میان دولت و مجلس بودیم که باید از این بابت از مجلس شورای اسلامی و نیز هماهنگی و یکپارچگی وزرای پیشنهادی قدردانی کنم. این همدلی پیام‌های ارزشمندی به دنبال داشت و نشان داد که وفاق ملی نه صرفا یک شعار، که یک نگاه و رویکرد جدید در حکمرانی است.

وی بالا بودن سطح متوسط آرای نمایندگان مجلس به وزرا را، نشانه همراهی مجلس با رویکرد وفاق ملی دانست که قطعا بازتاب مثبتی در داخل و خارج کشور خواهد داشت و خاطرنشان کرد: حرکت دولت در ۴ سال آینده بر سه محور استوار خواهد بود، یکی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، دوم سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی و سوم برنامه هفتم.

معاون‌اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه «در دولت‌های گذشته گاهی مسائل جزئی وقت زیادی از دولت‌ها می‌گرفت»، بر اهمیت پرهیز از مشغول شدن دستگاه‌های اجرایی به مسائل جزئی تاکید و تصریح کرد: انتصابات در دستگاه‌های اجرایی باید فارغ از قومیت، جنسیت، مذهب و گرایش‌های سیاسی، صرفا بر پایه شایسته‌سالاری باشد. وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، موضوع ایجاد هماهنگی میان معاونین خود را نیز مورد توجه جدی قرار دهند و تلاش کنید دایره انتخاب خود را از مرکز کشور فراتر برده و نخبگان را در هر استان و شهرستانی شناسایی و به‌کارگیری کنید.

وی همچنین به برنامه دولت چهاردهم برای تربیت نسلی جدید از مدیران جوان با همکاری بنیاد نخبگان اشاره کرد و از وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست، نسبت به انتخاب جوانان توانمند و دارای تجربه برای مسئولیت‌ها اهتمام داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۱:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
خواهشی که همه از وزیر بهداشت دارن با توجه که بیشترین نیرو در بین دستگاههای اجرایی داره اینه که بحث سهمیه هارو در این دستگاه بررسی کنن و واقعا هیت علمی یا دانشحوی پزشکی رو با سهمیه نگرین چون هیت علمی سهمیه ای بیسوادی محضه و دانشجوی پزشکی سهمیه ای هم مساوی با کشتار مردم و بیماران بیچاره
-
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
85درصد اساتید سهمیه ایی هستند خصوصا دانشگاه مادر ان 15 درصد هم در حال بازنشست شدن
-
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
اساتید خودشون هم دوست ندارن شاگردههای قوی جذب بشوند وضرب المثل میدونم و نمیگوم در تمام ایران ساری و جاریه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
آخرین جرعه این جام تهی را تو بنوش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
سلام، لطفا آقای ظفرقندی یه پایش جدی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام دهند، رانت و فساد بیداد می کند، بیمارستان ها، مراکز درمانی و بهداشتی با وجود مسئولین فرمایشی و بی کفایت دچار هرج و مرج جدی شده است، لطفا پیگیری بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
همه جا همینه ريال فقط شهر شما نیست
Finland
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
در صورت امکان هم بزرگواری بفرمایید و به گلایه جمع کثیری پرسنل دانشگاه علوم پزشکی قزوین رسیدگی فرمایید و اوضاع اختلاس و بی کفایتی رو حل نمایید.
تشکر جمع کثیری از کارکنان
آخرین اخبار