دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: غزه امروز پرچمدار عزت برای اسلام شده است که ما این مسئله را در اربعین ادامه می‌دهیم.

در واقع ​ اربعین قبل از اینکه یک روز باشد نماد حرکتی انسانی - الهی و پیامبرانه در برابر جهل و جهالت برای بر کشیدن حماسه حق است»، این تحلیل واقع بینانه‌ای از حجت الاسلام پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص اربعین حسینی است. 
 
وی گفت: زیارت اربعین گذشته از اینکه یادآور قیام حیرت آور تاریخ انسانی است؛ زیارتی تأمل برانگیز است زیارتی که با روایت امام صادق مأثور است و نقل عام نیست.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به مضامین زیارت اربعین افزود:​ در این زیارت به صورت خیلی دقیق چهره افرادی که در مقابل امام ایستادند چهره نمایی شده است اینکه آن‌ها در پی پست‌ترین و فرومایه‌ترین بهای دنیا بودند و در مقابل این افراد، هدف امام حسین (ع) بیداری، آگاهی و برگرداندن انسان به هویت خود بوده است.
 
حجت الاسلام پیشقدم ادامه داد: در مسیر تدوین نقشه راه جهانی شدن فرهنگ حسینی باید تاکید کرد که هم اسلام و هم فرهنگ حسینی به طور ذاتی جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) حادث شد و توسط امام حسین (ع) بقا و توسعه یافت، تاکید کرد: می‌توان از اربعین به عنوان نقشه راه نام برد برای اینکه فرهنگ حسینی را بتوان از جنبه اعتقادات و جنبه عملی توسعه داد.

حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به جنایت های انجام شده توسط رژیم صهیونیست گفت: ما در شرایط فعلی چه ظلم‌ها که از سوی مستکبران بی‌رحم عالم نمی‌بینیم و اگر فرهنگ حسینی را توسعه دهیم، پوزه مستکبران به خاک مالیده خواهد شد چراکه ویژگی فرهنگ حسینی مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: غزه امروز پرچمدار عزت برای اسلام شده است که ما این مسئله را در اربعین ادامه می‌دهیم.
 
وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که به خصوص طی ماه‌های اخیر به اوج خودش رسیده است، گفت: امروز شاهد کشتار گسترده و بی‌امان کودکان و مردم مظلوم غزه هستیم که هر روز اخباری از ابعاد جنایات گسترده رژیم سفاک صهیونیستی منتشر می‌شود.
 
حجت الاسلام پیش قدم با تأکید بر اینکه امروز دیگر سکوت در برابر این همه جنایت‌ها که در طول تاریخ بشری بی‌نظیر است، جایز نیست، افزود: در این ماه‌ها غزه حجت را تمام کرده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.