مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرایی شدن فاز نخست تصفیه خانه اضطراری آب آشامیدنی شهر یاسوج، گفت: با این اقدام ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب این شهر افزوده شد.

امید صالحی رمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح  اجرایی شدن فاز نخست تصفیه خانه اضطراری آب آشامیدنی شهر یاسوج که عملیات احداث آن در سال ۱۳۹۶ و با هدف رفع تنش آبی شهر یاسوج آغاز شده بود در فاز نخست با صرف اعتبار۴۴۰ میلیارد ریالی وارد مدار بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: با استفاده از تصفیه خانه شهر یاسوج، آب رودخانه بشار به آبگیر هدایت، پمپاژ و برای بهره برداری مشترکان آماده سازی می‌شود.

صالحی ابراز کرد:ساکنان مناطق سروک، اکبرآباد، شهرک ولایت، نجف آباد و مناطقی مانند بولوار رجا، کاشانی‌ها و باهنر‌ها با جمعیتی بیش از ۸۶ هزار و ۶۰۰ نفر از مزایای تصفیه خانه شهر یاسوج بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ۲۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۲۰ درصد به حجم ورودی آب تولیدی این شهر اضافه شده است.

صالحی عنوان کرد: همچنین با تکمیل نهایی در فاز دوم تصفیه خانه شهریاسوج ظرفیت تأمین آب این شهر به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

صالحی تاکید کرد: با توجه به افزایش مستمر جمعیت مرکز استان تصفیه خانه شهر یاسوج می‌تواند در پایداری آب آشامیدنی مشترکان ساکن شهر یاسوج اثر بخش باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۲ هزار مشترک آب دارد که نیمی از این تعداد ساکن شهر یاسوج هستند.

برچسب ها: تامین آب ، تصفیه آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.