پیرزادیان گفت:هوشمندسازی و فناوری‌های نوین به کمک حفاظت و پیشگیری از خسارت های آسیب های مختلف در عرصه‌های طبیعی کشور می‌آید.

 ابراهیم پیرزادیان در بازدید از عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پایگاه‌های اطفای حریق با همکاری کارشناسان محیط‌زیست تدوین شده است.

پیرزادیان تاکید کرد: با استفاده از تجهیرات هوشمند و فناوری‌های نوین از جمله دوربین‌های حفاظتی ،صیانت از منابع طبیعی کشور در برابر آسیب هایی مانند حریق،آفات، بیماری ها، قاچاق چوب و زمین خواری به شکل بهتری صورت می گیرد.

جانشین یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور تصریح کرد: برای تحقق این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۱۰ جایگاه برای نصب دوربین‌های حفاظتی و یک اتاق مدیریت و فرماندهی پیش‌بینی‌شده است.

جانشین یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور عنوان کرد: با استفاده از قابلیت‌های تجهیزات هوشمند از جمله تشخیص دود و حریق، مدیریت و مهار آتش‌سوزی‌ها در جنگل و مراتع کشور به شکل راحت تری انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی وجود دارد، تصریح کرد: گستردگی عرصه های منابع طبیعی در کشور نیاز به استفاده از تکنولوژی برای حفظ این گنجینه های ارزشمند را بیشتر کرده است.

پیرزادیان با اشاره به اینکه در برخی موارد جرایم حوزه منابع طبیعی عامل بازدارندگی لازم را ندارد افزود:براساس مصوبه اخیر هیأت دولت که در تاریخ چهارم تیرماه امسال تصویب شد میزان جرائم متخلفان آتش سوزی های جنگل ها و مراتع به ۹ برابر افزایش یافته است.

جانشین یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: از مهمترین دلایل آتش سوزی های زاگرس، آتش زدن پسماند مزارع و همچنین اختلافات مرتعی مردم محلی بوده است.

پیرزادیان تصریح کرد: براساس تبصره ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، همه دستگاه های اجرایی موظف به حضور و همکاری در اطفای حریق هستند که امید می رود این امر به شکل مطلوب تری صورت گیرد.

وی عنوان کرد:سال زراعی جاری هشت استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش های قابل توجهی بودند به نحوی که باران در این مناطق از میانگین ۵۰ ساله بیشتر بوده به همین علت افزایش حجم پوشش گیاهی احتمال وقوع حرق در سطح جنگل ها و مراتع را بالا برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.