مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشو گفت: باید با مدیریت صحیح و فرهنگ‌سازی از تخریب زمین و آتش‌سوزی مراتع جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی مسئولان حوزه‌های نمایندگی، ولی فقیه منطقه ۲ کشور در اراک با اشاره به نقش و ارزش زمین در طول تاریخ که مورد تجاوز و تخریب قرار می‌گرفته است افزود: باید با مدیریت صحیح و فرهنگ سازی از تخریب زمین و آتش سوزی جلوگیری شود.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه حوزه نمایندگی، ولی فقیه در ادارات منابع طبیعی باید به فرهنگ سازی در عرصه منابع طبیعی توجه جدی کنند افزود: باید فرهنگ حفظ منابع طبیعی در مردم نهادینه شود تا همه خود را در این مهم مسئول بدانند.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را بررسی مسائل فرهنگی حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و مراتع توسط روحانیون عنوان کرد و افزود: برای حفظ و توسعه انفال وبرای استفاده عموم مردم از انفال روحانیون نقش فرهنگی موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد انفال متعلق به منابع طبیعی کشور است و استفاده از انفال در سه وزارتخانه نفت و نیرو و جهاد کشاورزی پیگیری و بررسی می‌شود اضافه کرد: بخشی ازانفال حق حکومت و این وظیفه روحانیون حوزه منابع طبیعی است که با علم و آگاهی و دانش در زمینه در این زمینه وارد شوند تاحق هیچ کس پایمال نشود.

یوسف یوسفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم به وجود ۳ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی در استان مرکزی اشاره کردو گفت:: سرعت تخریب عرصه‌ها و منابع ۵ برابر سرعت اصلاح و احیا است که باید با فرهنگ سازی سرعت تخریب عرصه‌ها را کاهش داد و یا به حداقل رساند.

انتهای پیام / ج

سخنان مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.