مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از نصب ۱۵ المان متناسب با ایام عزاداری و اربعین حسینی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و ۶۰ المان در سطح شهر قم خبر داد.

به نقل از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی قم و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی چندین استان کشور، سالانه زائران و مسافران زیادی از این شهر عبور می‌کنند؛ در ایام اربعین حسینی نیز زائران ایرانی شهر قم را به عنوان مسیر زیارتی خود انتخاب می‌کنند.

وی افزود: زائران زیادی از کشور‌های همسایه نیز برای رسیدن به مراسم اربعین از قم عبور می‌کنند تا هم خود را به عراق برسانند و هم به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شوند لذا شهر قم در این ایام آماده خدمات رسانی به این عزیزان است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌سازی کمپ‌های مسافری در بوستان‌های بزرگ و مسافر پذیر شهری خاطرنشان کرد: بوستان فدک در محدوده عوارضی تهران، بوستان امام رضا (ع) در بلوار امام رضا، بوستان غدیر از سمت جاده قدیم اصفهان و بوستان نیایش و فضای سبز اطراف مسجد مقدس جمکران نقاطی است که برای نصب چادر و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران مشخص شده است.

جوادیان ادامه داد: بازدید‌های مستمر تیم نظارتی از جمله کارشناسان ناظر مقیم و عادی از بوستان‌ها، استراحتگاه‌ها و مجموعه فضای سبز شهری و اماکن مسقف مخصوص خدمات‌رسانی به مسافران و کنترل وضعیت خدمات‌رسانی به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین ۱۸۵۰ نیروی پیمانی و امانی، رؤسای ادارات فضای سبز، ناظرین عالی و مقیم و کارشناسان فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر قم به صورت شبانه روزی آماده خدمات‌رسانی به این زائران حسینی هستند.

جوادیان اضافه کرد: بهسازی ویژه فضای سبز بلوار شهید سلیمانی و میادین آستانه، انتظار، امام حسن عسکری (ع) و حضرت خدیجه و حاشیه مسجد مقدس جمکران و تجهیز یک باب مسجد و ۴۲ باب نمازخانه و تجهیز ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی سطح شهر از جمله اقدامات است.

وی ادامه داد: با توجه به گرد و غباری که در روز‌های گذشته فضای سبز شهر را تحت‌الشعاع قرار داده بود، شستشوی درختان و درختچه فضای سبز شهر به‌خصوص در معابر اصلی و اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت (س) و همچنین هرس و چمن زنی انجام شد تا بتوانیم زیبایی سیما و منظر فضای سبز را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: ساخت و نصب ۲۵ پایه بیرق شش متری دوتایی و ۱۵ پایه بیرق چهار متری دوتایی و نصب آن در میدان آستانه و سطح شهر، طراحی و رنگ آمیزی ۲۰ المان «طوبی»، ۲۰ المان «ماه» و ۲۰ المان «قاب شهر» با طرح محرم و صفر و نصب آنها در سطح شهر و نصب ۱۵ المان متناسب با ایام عزاداری در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) از جمله اقدامات بوده است.

جوادیان گفت: علاوه بر سیاه پوش کردن شهر، تغییر ۶۵۰ افکت نوری متناسب با محرم و صفر در سطح شهر به مناسبت اربعین انجام شده است.

برچسب ها: اربعین ، المان شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار