مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای شعر تمـداربیـت تا ۵ شهریور تمدید شد.

رئیس گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از تمدید مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت اردل تا دوشنبه ۵ شهریور ماه جاری خبر داد.

مهدی طهماسبی با بیان اینکه شاعران استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرز می‌توانند تا پایان مهلت تعیین‌شده آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، افزود: این جشنواره ادبی در ۲ بخش موضوعی و در ۲ رده سنی به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: بخش آیینی این جشنواره با اولویت موضوعاتی همچون انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای خدمت، امام رضا (ع) و عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در بخش آزاد چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت اردل موضوعاتی مانند آداب و سنن، وحدت و انسجام اقوام و شعار سال ۱۴۰۳ دارای اولویت است، گفت: هر شاعر می‌تواند تنها با ارسال سه اثر در یکی از ۲ بخش جشنواره شرکت کند.


بیشتر بخوانید


رئیس گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: داوری آثار در هر یک از بخش‌های جشنواره در ۲ رده سنی زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال انجام خواهد شد و هیئت داوران جشنواره پس از بررسی آثار دریافتی و تأیید شده در دبیرخانه، ۶ نفر را در بخش آیینی و ۶ نفر را در بخش آزاد و در مجموع ۱۲ شرکت‌کننده را به عنوان نفرات برتر ۲ رده سنی در هر بخش معرفی می‌کند.

وی درباره نحوه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای شهر تمداربیت افزود: متقاضیان شرکت در این رویداد ادبی می‌توانند آثار خود را در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۳۲۸۰۹۲۷۹ ارسال کرده و یا لوح فشرده حاوی آثار و تصویر مدرک هویتی به دبیرخانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل تحویل دهند.

طهماسبی ارتقاء، پاسداشت و حفظ ادبیات قومی، ارائه شایستگی‌های حوزه اندیشه شعر لری و توان این شعر در راستای به‌روز کردن و بازآفرینی مضامین نو و بهره‌گیری از ادبیات در ایجاد وفاق و همدلی با موضوعات وحدت آفرین قومی و در راستای تقویت وحدت ملی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره تمداربیت برشمرد و گفت: چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تَمـداربیـت اردل با همکاری قرارگاه شهید آوینی و در یادبود مرحوم داراب افسر بختیاری ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی این شهر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تَمـداربیـت اردل می‌توانند برای دریافت متن کامل فراخوان این رویداد به نشانی https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/۷۵۴۷۳۵ مراجعه کنند.

برچسب ها: جشنواره ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار