مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در اسارت این استان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز ۲۸ شهریور خبر داد.

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در اسارت این استان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز ۲۸ شهریور خبر داد و گفت: این کنگره در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نخستین اجلاسیه‌ی کنگره شهدای غریب در اسارت استان مازندران کشور در ساری برگزار می‌شود.

او، شمار آزادگان مازندرانی در اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس را در حال حاضر دو هزار و ۲۴۱ نفر اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: پیش از برگزاری این کنگره ملی، چهار همایش منطقه‌ای نیز در شهر‌های مختلف استان از جمله آمل با حضور آزادگان این شهر‌ها برگزار شد.

کهنسال گفت: هدف از برگزاری این کنگره و همایش‌هایی که برگزار می‌شود، نشان دادن مظلومیت آزادگان و نیز شهدای اسارت در غربت و پاسداشت رشادت‌های آنان است.

او افزود: شهدای غریب در اسارت، عزیزان شهیدی هستند که در زمان دفاع مقدس و در قائله‌ی کردستان به اسارت دشمن درآمده و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار به شهادت رسیدند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: پیکر‌های مطهر شهدای غریب در اسارت مدتی هم در عراق و در کردستان عراق مدفون بود و پس از بررسی و جستجو توسط کمیته مفقودین و با همکاری سازمان‌های ذیربط، پیکر مطهر این عزیزان به کشور برگشته و بر اساس تحقیق و پژوهش توسط معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با همکاری آزادگان عزیز انجام شد.

کهنسال ادامه داد: در مراسمی که به همین منظور در مازندران وپیش از اجلاسیه ملی سرداران و شهدای مازندران برگزار می‌شود، که برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی با محوریت اجرای برنامه به عهده‌ی آزادگان سرافراز و ستادی متشکل از این عزیزان پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.