ساعی مدیر انجمن نابینایان خوی گفت: انجمن نابینایان خوی نیازمند حمایت های همه جانبه خیرین و مسئولین است.

پرویز ساعی مدیر انجمن نابینایان خوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه، انجمن نابینایان خوی در سال ۱۳۸۳ تاسیس شدوالان یک هزار  نفر عضومستقیم وغیر مستقیم دارند، گفت:ازاین تعدادبیش از ۶۰درصد آقایان وبیش از ۳۰ درصد آنها خانم ها هستند. 

وی در ادامه اظهارداشت: ولی فعلا اعضای با وضعیت شدید و خیلی شدید ۳٠٠ نفر هستند که سازمان بهزیستی پرونده های آنها را تحویل انجمن داده  تا تحت پوشش  قرار گیرند و از خدمات انجمن بهره مند گردند. 

مدیر انجمن دردادامه تاکید کرد: انجمن نابینایان خوی نیازمند حمایت های همه جانبه خیرین و مسئولین هستند. 

ساعی در مورد مستمری اعضای انجمن نیز  افزود: سازمان بهزیستی ماهانه برای تک نفر تقریبا یک میلیون ،  برای ۲ نفر یک میلیون و پانصد هزار تومان ، برای ۳ نفر ۲ میلیون تومان ، برای ۴ نفر ۲ میلیون و پانصد هزار تومان و برای ۵ نفر و بیش از ۳ میلیون تومان مستمری میدهند که شامل کل هزار نفر اعضا میشود البته با توجه به تورم بالای اقتصادی کشور کفاف زندگی آنها را نمی دهد و به ندرت توسط بهزیستی بسته معیشتی تحویل میدهند. 

ساعی به خیرین حامی انجمن اشاره کرد و گفت :  انجمن توسط خیرین از جمله کارخانه سیمان آذرآبادگان  ،  شرکت نوشینه، گچ ایواوغلی.، حمل و نقل شمال استان،  خویی های مقیم تهران،  تبریز و ارومیه و بعضی از خیرین که اسامی آنها را ذکر نمی کنم  اداره می شود. 

وی درمورد بیمه نابینایان نیز گفت:  تعدادکمی از اعضا که به کار مشغول هستمد دارای بیمه تامین اجتماعی،  وتعدادی دارای بیمه خدمات درمانی آموزش و پرورش و بخش اعظم آنها دارای بیمه سلامت بهزیستی هستند. 

وی در همین راستا گفت: فقط یک درصد آنها بیمه بازنشستگی شان واریز میشود و بقیه بیمه در مانی دارند که در زمان فوت بیمه شان  باطل میشود. 
ساعی در جواب سوال مسائل ازدواج نابینایان نیز گفت: یکی از مسائل مهم زندگی نابینایان موضوع ازدواج آنها است که توسط خیرین قسمتی از هزینه ازدواج و جهازیه دختران تهیه می شود.

وی همچنین در این مورد گفت: سازمان بهزیستی برای هر عضوی که ازدواج میکند حدودا مبلغ  ۳٠ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می کند.  

مدیر انجمن نابینایان خوی در مورد کمک های انسان دوستانه مردم شهر دارالمؤمنین خوی نیز افزود:  در دی ماه سال ۱۴٠۲ دختر ۱٠ ساله ای که تومور مغزی داشت و باعث شده بود چشم دختر بچه آسیب ببیند هزینه عمل جراحی وی که ۲۵٠ میلیون تومان بود توسط مردم دارالمؤمنین خوی تامین گردید تا آن دختر بچه سلامتی خود را بدست آورد. 

ساعی اظهار داشت : در جشن روزجهانی عصای سفید اعضای انجمن در مراسم شرکت نموده و بعداز صرف نهار و یا شام بسته های معیشتی دریافت می کنند و ازدانش آموزان و دانش جویان ممتازنیز در این مراسم با اهداجوایزی تجلیل می شوند. 

وی در ادامه گفت:هزینه این تمام این مراسمات توسط خیرین تامین میشود و تا اخرین ریال مبالغ اهدایی مردم صرف نابینایان میشود. 

وی  همچنین گفت : در شب اربعین سال ۱۴٠۲ برای ۱۶۶ نفر برای هر نفر مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان  ،  در روز ۲۵  فروردین ۱۴٠۲  برای ۲۶ نفر،  هرنفر ۵٠٠ هزار تومان، در عید نوروز ۱۴٠۲  برای ۵٠ نفر، هر نفر یک میلیون تومان توسط، آقای شمس نیا رئیس سابق بانک ملت اهدا شد  و در روز ۲۸ فروردین  ۱۴٠۳  برای ۱۸٠ نفر،  هر نفر یک میلیون تومان اهدا شد. 

ساعی در پایان سخنان خود از مسئولین استانی و شهرستانی خواست که از انجمن نابینایان حمایت مالی مناسب نمایند و نیزاز فرماندار شهرستان خواست که  کمک مالی ۳٠ میلیون تومانی که وعده داده بود را عملی نمایند تا مرحمی بر گوشه ای از مشکلات نا بینایان باشد 

وی در مورد ساختمان فعلی این انجمن که در زلزله های اخیر آسیب زیادی دیده گفت : ساختمان فعلی انجمن که کهنه بوده ودر زلزله های اخیرنیز  آسیب فراوان دیده و الان ۹ سال می باشد که پروانه ساخت آن را دردست داریم و کسی از ما حمایت  نمی کند که ساختمان را تخریب کرده و از نو بسازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.