کشتارگاه سنتی ۳۰ ساله چالوس به دلیل غیربهداشتی بودن مکان ذبح دام‌ها براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با دستور مراجع قضایی تخریب شد.

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه با همکاری فرمانداری و شهرداری چالوس کشتارگاه سنتی دام این شهرستان تعطیل شد، گفت: با عنایت به تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان دامپزشکی کشور و مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان مازندران و پیگیری‌های انجام شده، ضمن تشکر از مجموعه حمایت‌های فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های قضایی و امنیتی با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره دامپزشکی شهرستان چالوس و اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان این کشتارگاه تعطیل و تخریب شد.

او افزود: این اقدام در راستای اجرای مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه دام استان در تعیین تکلیف واحد‌های سنتی که فاقد استاندارد‌های بهداشتی لازم جهت کشتاردام هستند صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: با توجه به استقرار کشتارگاه‌های سنتی در اماکن مسکونی می‌تواند منجر به ایجاد مخاطرات بهداشتی و کنترل و مدیریت بیماری‌های مشترک بشود.

او با تاکید بر لزوم استفاده از کشتارگاه‌های صنعتی در راستای ارتقا سلامت بهداشت جامعه و تامین گوشت سالم به مردم جهت جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های خطرناک، افزود: این کشتارگاه‌ها در زمانی به دلیل عدم وجود واحد‌های صنعتی در حال فعالیت بوده اند، اما با عنایت به ظرفیت‌های صنعتی ایجاد شده در استان مازندران که پاسخگویی تامین نیاز استان است علاوه بر ارتقا سطح بهداشت عمومی و ایجاد امنیت غذایی پایدار جهت تامین گوشت قرمز بهداشتی و با کیفیت؛ حمایت از سرمایه گذاری‌های انجام شده که موجبات تامین منافع عمومی جامعه را به همراه دارد در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار