رژیم صهیونیستی، رژیمی بحران‌ساز در منطقه و جهان است که از بدو تاسیس همواره باعث جنگ و جنایت بوده است.

نگاهی به کارنامه دوران سیاه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اسرائیل نه‌ تنها علیه مردم غزه و فلسطین، بلکه علیه تمام بشریت درحال فعالیت است، اما شاید این مسأله هیچ‌گاه به اندازه ماه‌های گذشته روشن نبوده است.

سخنان اخیر نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بیش از هر زمان دیگری تضاد رژیم جعلی اسرائیل با ملت‌های جهان را نشان داد؛ جایی که او از ضرورت محو سازمان ملل گفت. نماینده رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراض دیپلمات‌ها و نهاد‌های وابسته به سازمان ملل نسبت به جنایات این رژیم در نوار غزه، خواستار محو سازمان ملل از روی زمین شد. گیلعاد اردان، سفیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» اعلام کرد: ضرورتی برای وجود سازمان بین‌المللی به نام «سازمان ملل متحد» در جهان امروز وجود ندارد.

وی گفت: در‌های ساختمان سازمان ملل در نیویورک باید بسته و این نهاد از روی نقشه زمین محو شود. این مقام صهیونیست که انتظار داشته دیپلمات‌های جهان در نشست‌های سازمان ملل، برای جنایات رژیم اشغالگر کف بزنند، افزود: من در حالی از نشست سازمان ملل خارج می‌شوم که واقعا ناراحت و خسته‌ام. این ساختمان که ممکن است از بیرون زیبا به نظر برسد، از ماهیت خود دور و به انحراف کشیده شده است. اردان پیش از این نیز در ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، همزمان با بررسی قطعنامه گروه کشور‌های عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای عضویت کامل فلسطین در این سازمان، در اقدامی توهین‌آمیز، منشور ملل متحد را در مقابل دیدگان همه در دستگاه خردکن انداخت.

مردم جهان علیه اسرائیل

ضدیت اسرائیل با ملت‌های جهان البته یک رابطه دوطرفه است و مردم جهان نیز با این رژیم مخالف‌ هستند و فقط این دولت‌های غربی هستند که در تقابل با ملت‌ها به حمایت از رژیم صهیونیستی مشغول‌ هستند. پس از جنگ غزه و جنایات اسرائیل که به کشتار بیش از ۴۰ هزار فلسطینی منجر شده، واکنش‌های جهانی بسیاری علیه اسرائیل شکل گرفته است. شکایت آفریقای جنوبی از نسل‌کشی اسرائیل در غزه و صدور حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل، اتفاق جدیدی بود که در ماه‌های گذشته افتاد و تعدادی از کشور‌ها نیز به این شکایت پیوستند. تجمعات بسیار گسترده‌ای در کشور‌های مختلف جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی شکل گرفته و آمریکا به کانون تجمعات اعتراضی دانشجویان علیه سیاست‌های کاخ سفید در خصوص جنگ غزه تبدیل‌شد.

جنایات رژیم صهیونیستی باعث شده جهان اکنون به این موضوع بیندیشد که باید از طریق سازوکار‌های محدودسازی راهبردی، اقدامات رژیم صهیونیستی را مهار کرد. پس از این‌که تلاش بسیاری از کشور‌ها و جامعه جهانی برای محدودسازی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از طریق سازوکار‌های حقوقی و سیاسی به واسطه حمایت آمریکا موفقیت‌آمیز نبود، برخی کشور‌ها که روابط تجاری گسترده‌ای با این رژیم داشتند، روابط خود را معلق یا تحریم‌هایی را علیه تل‌آویو اجرایی کردند. وزارت بازرگانی ترکیه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد که صادرات ۵۴ گروه کالا به اسرائیل را محدود کرده است.

همچنین رسانه‌های عبری مدعی شدند که چین در اقدامی مشابه به‌دلیل جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، با اعمال محدودیت، مانع صادرات قطعات به کارخانه‌های فناوری اسرائیلی شده است. اسفندماه ۱۴۰۲، وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار و به اتفاق آرا تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان تندرو صهیونیستی ساکن در کرانه باختری تصویب کردند. پیش از این نیز برخی کشور‌های آمریکای لاتین روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده بودند. باید گفت فضای عمومی و نگاه جهانی به رژیم صهیونیستی تغییر کرده و ملت‌ها علیه این رژیم هستند و همین مسأله باعث شده اسرائیل هم شمشیر را علیه ملت‌ها از رو ببندد و مواضع خود در تقابل با بشریت را صراحتا اعلام کند.

منبع: روزنامه جام جم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.