مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ۸۷ درصد مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی شدید است.

نخعی مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در حوزه تخصصی هواشناسی ما خودمان را از رسانه و تولید خبر دور نداریم و با خبرنگاران ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

او افزود: در سال زراعی جاری بارندگی‌های بسیار خوبی از ششم اسفند شروع شد و تا یک هفته ادامه داشت که در نهایت به بارش برف منجر شد و میزان بارندگی‌ها در خراسان جنوبی را بهبود بخشید.

نخعی بیان کرد: شرایط بارندگی به گونه‌ای بود که در پایان اردیبهشت میزان متوسط بارندگی در بیرجند به ۱۴۱ میلی متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از خود حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: در مجموع بارش‌های خراسان جنوبی در سال زراعی جاری یعنی سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ حدود ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و دو درصد نسبت به شرایط بلند مدت افزایش داشته‌ایم.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد، ادامه داد: در مجموع نیز ۸۷ درصد مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی شدید و خیلی شدید قرار دارد و خراسان جنوبی ۲۶۰ -- ۲۷۰ روز در سال دوره خشکی را تجربه کرده است.

نخعی اظهار کرد: البته بارندگی‌های سال زراعی جاری تا حد زیادی تعداد روز‌های گرد و غبار و وسعت مناطق تحت تأثیر گرد و غبار را کاهش داد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.