مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک، قطع گسترده درختان حاشیه جاده دسترسی به این سد را نگران کننده دانست.

محمد یزدانی پور مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه می‌گوید: حاشیه جاده دسترسی به سد کرخه به طول ۲۲ کیلومتر با داشتن پوشش گیاهی مناسب ناشی از آبیاری و هرس مستمر آنها از سوی سد کرخه، یکی از جاده‌های گردشگری اندیمشک در فصل‌های مختلف سال است.

او ادامه داد: آبیاری درختان با تانکرهای آبرسانی، هرس شاخ و برگ‌ها، جمع آوری زباله‌ها، نصب سکوهای بتونی و پیگیری‌های لازم برای خط کشی و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در این جاده از جمله اقدام هایی است که در سال‌های گذشته از سوی سد کرخه انجام می‌شود

آقای یزدانی با ابراز نگرانی از گسترش پدیده قطع درختان حاشیه جاده دسترسی به این سد گفت: این درختان شبانه قطع می‌شوند و به سرقت می‌روند که مهمترین دلیل این کار خرید چوب از سوی صنایع چوب است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با تاکید بر لزوم برخورد با مراکز خرید و فروش چوب به آتش سوزی و قطع درختان جاده اندیمشک اهواز اشاره کرد و افزود: متاسفانه درختان تنومند این مسیر از سوی افرادی بریده و یا به آتش کشیده می‌شوند که این موضوع، نابودی و تخریب محیط زیست را در پی خواهد داشت.

آتش سوزی‌های پرتکرار و قطع بی‌رویه درختان جنگل‌ها و حاشیه جاده‌ها به ویژه طی ماه‌های اخیر به بحرانی جدی برای خوزستان به ویژه شمال این استان تبدیل شده است.

فرماندار شوش خرداد امسال در نشست ستاد مدیریت و مقابله با بحران این شهرستان، ضمن بحرانی خواندن آتش سوزی جنگل‌ها و درختان حاشیه جاده اهواز به شوش بر جذب اعتبارات و تجهیزات استانی برای مقابله با این پدیده تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.