استاندار فارس در آستانه هفته دولت از بهره برداری ۹۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶ همت در استان فارس خبر داد.

محمدهادی ایمانیه در نشست خبری که به منظور تشریح پروژه‌های هفته دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: پروژه‌های قابل بهره‌برداری مربوط به ۱۰ سرفصل آب آشامیدنی شهری و روستایی با ۶۸ پروژه و اعتبار بالغ بر ۶۷۴ میلیارد تومان، راه‌ها با ۹۲ پروژه و اعتبار بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان، فضا‌های آموزشی با ۹۴ پروژه و اعتبار ۲۰۹ میلیارد تومان، بهداشت و درمان با ۹۴ پروژه و اعتبار ۴۵۲ میلیارد تومان، برق با ۵۸ پروژه و اعتبار ۱۸۹۰ میلیارد تومان، عمران شهری و روستایی با ۲۲۷ پروژه و اعتبار ۴۹۱ میلیارد تومان، مسکن شهری و روستایی با۱۸۹ پروژه و اعتبار ۴۹۴۰ میلیارد تومان، ورزش با ۲۷ پروژه و ۱۰۸ میلیارد تومان و…است.

او با بیان اینکه پروژه‌های قابل بهره‌برداری هفته دولت امسال از نظر اعتباری بیش از ۲ برابر سال۱۴۰۱ است، افزود: توزیع متوازن پروژه‌ها بین شهرستان‌های ۳۷ گانه، ویژگی مهم این پروژه‌هاست.

استاندار فارس به پروژه‌های شاخص هفته دولت امسال در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تبدیل بنزین پالایشگاه شیراز به یورو ۴ با اعتبار بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان، احداث باند بزرگراهی جهرم لار با ۱۰۰۰ میلیارد تومان، مجتمع مرغ گوشتی سالیذ با ۱۰۰۰ میلیارد تومان در شهرستان مرودشت، سد تنگ خمار در شهرستان فسا با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، شهرداری شیراز با اعتبار ۲۰۹ میلیارد تومان، ۳۰ مرکز درمانی جامع خدمات سلامت با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان، تصفیه خانه زرقان با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان، پست برق داراب با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بختگان با اعتبار ۶ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان، احداث ۱۳ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان، آبرسانی به صدرا با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان، احداث پست برق سفیر در شیراز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان و تکمیل تصفیه خانه کازرون با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از شاخص‌ترین پروژه‌های هفته دولت امسال محسوب می‌شود.

ایمانیه همچنین بیشترین و کمترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت در فارس را به ترتیب مربوط به شهرستان شیراز با ۹۳ پروژه و اعتبار ۲۴۳۷ میلیارد تومان و شهرستان پاسارگاد با ۵ پروژه اعلام کرد.

او عنوان کرد: سال گذشته و در هفته دولت، در آستانه سفر دولت سیزدهم قرار داشتیم به همین دلیل بهره‌برداری رسمی از پروژه‌ها با حضور هیات دولت انجام شد. امسال هم ممکن است افتتاح رسمی پروژه‌ها با حضور وزار و دولت جدید همراه شود و به همین دلیل امکان تعویق افتتاح رسمی پروژه‌ها وجود دارد، در عین حال بهره‌برداری انجام خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آمار تصادفات در استان، عنوان کرد: طی چهار ماه گذشته ۳۰ درصد فوتی ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فارس کاهش یافته است.

ایمانیه در خصوص مشکلات ناشی از قطعی برق هم گفت: این مشکل ریشه‌ای است و هیچ راه حلی جز اصلاح مسیر مصرف نداریم و تا زمانی که نگاهمان به افزایش تولید و تامین بیشتر است، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید مگر اینکه الگوی مصرف اصلاح و بهره‌وری را افزایش دهیم.

او تصریح کرد: نیاز به یک انقلاب فرهنگی در حوزه مصرف انرژی داریم.

استاندار فارس با اشاره به تالار مرکزی شیراز خاطرنشان کرد: نتوانستیم با سرعت لازم برای اجرای این تالار پیش برویم. به نظر می‌رسد ارشاد باید سریع‌تر و جدی‌تر عمل می‌کرد.

ایمانیه در خاتمه سخنانش اعلام کرد که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال به کار مستقیم حاصل از بهره‌برداری پروژه‌های هفته دولت در استان ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار