کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت ایجاد صندوق املاک و مستغلات توسط بانک‌ها نکاتی را مطرح کرد.

بهراد موسوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از بانک‌های کشور مجوز پذیره نویسی صندوق املاک و مستغلات خود را به تازگی اخذ کرده است موضوعی که پیش از این هم یکی دیگر از بانک‌ها مجوز آن را اخذ کرده بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت این موضوع اظهار کرد: با توجه به قیمت سرسام آور املاک در کل کشور به ویژه تهران تاسیس صندوق و املاک مستغلات می‌تواند باعث شود تا سرمایه گذاران خرد هم وارد این حوزه شوند و از نوسانات آن بهره ببرند.

او افزود: نکته مهم دیگر حرکت بانک‌ها به این سمت است. بُعد دیگر این که بانک‌ها به واسطه این مسیر می‌توانند املاک مازاد خود را وارد این صندوق‌ها کنند که بر اساس قانون باید بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند و با توجه به سرمایه‌هایی که در صندوق املاک و مستغلات جذب می‌شود بانک‌ها می‌توانند از ملک خود استفاده کنند که هم سبب مولدسازی اموال مازاد بانک می‌شود و کمک خواهد کرد بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج شوند.

موسوی بیان کرد: مورد دیگری که باید در خصوص صندوق‌های املاک و مستغلات به آن اشاره کرد بحث نقدشوندگی آنهاست. به این دلیل که این صندوق‌ها به صورت صندوق قابل معامله در بازار سرمایه (ETF) هستند و نقدشوندگی این صندوق‌ها نسبت به ملک فیزیکی که افراد دارند قابل مقایسه نیست و به راحتی افراد می‌توانند سرمایه خود را نقد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار