مدیرکل حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع) تاکنون ۷۲ هزار زائر از تمرچین تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در طول دو هفته گذشته و از ابتدای طرح تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع) تاکنون  ۷۲ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند و شاهد افزایش تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل هستیم..

ایرج دست نشان روز افزود:  طی شبانه روز گذشته در مجموع نزدیک به ۶ هزار نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال قبل هشت درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به اینکه جریان تردد‌ها در تمرچین به سهولت و روان انجام می‌شود، ادامه داد: روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ زائر به کشور وارد و سه هزار و ۷۰۰ زائر نیز از کشور خارج شدند.

وی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: علاوه بر زائرانی از استان‌های مختلف کشور، زواری از ترکیه و جمهوری آذربایجان غربی و همچنین منطقه قفقاز از طریق مرز تمرچین به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بی‌سابقه در مناطق جنوب و غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری در اربعین امسال مرز تمرچین در آذربایجان غربی را برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی انتخاب کنند.

در مرز تمرچین پیرانشهر در سال  ۱۴۰۱ برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.