مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، گفت: در حوضه آبریز کرخه متوسط دبی اندازه‌گیری شده رودخانه‌های سرشاخه کرخه در استان لرستان در تیرماه سال آبی جاری نسبت به تیرماه سال گذشته حدود ۱۸۴ درصد افزایش و نسبت به تیرماه طول دوره آماری حدود ۱۹ درصد کاهش‌یافته است.

حسن‌نژاد، گفت: دبی رودخانه «کشکان» در محل پلدختر در تیرماه سال جاری حدود ۷.۳ مترمکعب بر ثانیه بوده که نسبت به سال گذشته که ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه بوده حدود ۱۹۷ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت که ۱۷ مترمکعب بر ثانیه بوده، حدود ۵۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حوضه آبریز کارون بزرگ، متوسط دبی اندازه‌گیری شده رودخانه‌های سرشاخه کارون بزرگ در استان لرستان در تیرماه سال آبی جاری نسبت به تیرماه سال گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش و نسبت به تیرماه طول دوره آماری حدود ۳۹ درصد کاهش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، بیان داشت: در این حوضه، رودخانه «تیره» در محل دورود در تیرماه با دبی حدود ۰.۸ مترمکعب بر ثانیه نسبت به سال گذشته که ۰.۶ مترمکعب بر ثانیه بوده حدود ۳۶ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت که ۳.۳ مترمکعب بر ثانیه بوده حدود ۷۷ درصد کاهش داشته است.

حسن‌نژاد، ادامه داد: همچنین رودخانه «ماربره» در محل دورود در تیرماه با دبی حدود ۱.۸ مترمکعب بر ثانیه نسبت به سال گذشته که ۱.۷ مترمکعب بر ثانیه بوده حدود چهار درصد افزایش و نسبت به بلندمدت که ۴.۲ مترمکعب بر ثانیه بوده، حدود ۵۷ درصد کاهش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.