معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: زائران اربعین باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌ها را با آب و صابون شست و شو دهند.

بابک عشرتی٬ معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آبله میمونی از طریق تماس نزدیک مانند تماس پوست به پوست، استفاده از حوله حمام یا ملحفه رختخواب بیماران، به افراد سالم دیگر منتقل می‌شود. 

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که مرگ و میر بیماری آبله میمونی یک دهم درصد است و علائم آن شامل تب، بدن درد و قرمزی پوست است و در مراحل نهایی بیماری به صورت تاول نمایان می‌شود. 

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: نیرو‌های بهداشتی اقدامات لازم را در زمینه بیماریابی به خصوص در زمینه بیماری‌های تب دنگی و آبله میمونی در مرز‌های شرقی و چهارگانه غربی کشور انجام می‌دهند. 

وی اضافه کرد: نظام مراقبتی و بهداشتی ایران در مناطق مرزی از قدیم خوب عمل کرده است و مشکلی در زمینه بازگشت زائران اربعینی به کشور نداریم؛ تا به این لحظه مسئله خاصی گزارش نشده است.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: تیم های بهداشت محیط و بیماری های واگیر در مناطق مرزی و هم در کشور عراق حاضر هستند و مسائل مختلف را به صورت دائم رصد می کنند.

عشرتی ادامه داد: به طور کلی زائران باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌ها را با آب و صابون شست و شو دهند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اگرچه این بیماری بیشتر در جنگل‌های بارانی گرمسیری غرب و مرکز آفریقا رایج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار