مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: آقای پزشکیان، اقوام مختلف و بخش خاموش جامعه از شما انتظارات بسیاری دارند و نمی‌شود که ما بخش عمده‌ای از جامعه را نادیده بگیریم.

مجید نصیرپور نماینده مردم سراب در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس با گرامیداشت یاد شهدای سانحه پرواز و رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: به مردم ایران به خاطر مشارکت در انتخابات و رای به تغییرات تبریک می‌گوییم. اگرچه ما هیچ کدام منتظر برگزاری یک انتخابات زودهنگام نبودیم.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان توانایی تحقق وعده‌های ایشان را دارد تا تغییر مد نظر مردم را در جامعه ایجاد کند؟ معتقدم که ایشان باید در چینش کابینه خود و سنجش توانایی افراد دقت بیشتری به خرج می‌دادند.

نصیر پور گفت: نمی‌شود کسی را بدون تجربه منصوب به سمتی کنیم و بعد از او انتظار داشته باشیم که برای ملت ایران تصمیم درستی اتخاذ کند. تعهد آقای پزشکیان ایجاب می‌کند تا در برخی از گزینه‌های خود تجدید نظر کنند. بنده مخالف رئیس‌جمهور نیستم و تمام انرژی خود را گذاشتم تا ایشان رای بیاورند، اما توقعاتی از ایشان دارم. 

وی افزود: آقای پزشکیان شما در مقطعی وارد عرصه انتخابات شدید که ناامیدی بسیاری بر مردم غلبه کرده بود و شما موفق شدید که امید را در دل آنها زنده کنید. اما در مرحله بعد تداوم امید وظیفه اصلی شماست چرا که در غیر این صورت مردم دچار یأس بیشتری خواهند شد و در ابتدای امر همکارانی در تراز وزارتخانه‌ها انتخاب کنید. 

نماینده مردم سراب گفت: شما به جوانان، بانوان و اهل مذاهب مختلف قول‌هایی دادید. ما نوزده وزارتخانه و ۳۱ استان داریم که باید روی مسائل ملی تمرکز کنیم. چرا دولت وفاق ملی را امروز یک کلمه جدید تلقی می‌کنیم؟ در حالی که پیشرو این خط مشی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودند. 

وی تصریح کرد: ما باید کلمات را در جای خود استفاده کنیم. آقای پزشکیان علاقه دارند تا از همه سلایق سیاسی استفاده کنند البته ما استقبال می‌کنیم و نباید بر سر غنائم با یکدیگر دعوا کنیم. 

نماینده مخالف کابینه دولت متذکر شد: آقای پزشکیان اقوام مختلف از شما توقعاتی دارند. بخش خاموش جامعه از شما انتظارات بسیاری دارند و نمی‌شود که ما بخش عمده‌ای از جامعه را نادیده بگیریم و انتظار داشته باشیم تا دور بعد انتخابات پای صندوق‌های رای بیایند؛ و اعتقاد داریم که قطعاً شما موفق می‌شوید که نظر مردم را جلب کنید.

وی گفت: به رسم آقای پزشکیان جمله‌ای از امیر مومنان علی علیه السلام بیان می‌کنم: آری آن دسته از برادرانی که در جنگ صفین خونشان ریخته شد زیانی نکردند گرچه امروز نیستند تا خوراکشان غم و غصه و نوشیدنی آنها خونابه دل باشد. 

نماینده مردم سراب در پایان گفت: تحصن مجلس ششم و ماجرای انتخابات ۸۸ صرف نظر از دلایل آن قطعاً یک اشتباه بزرگ بود. برخی دوستان که امروز مورد اعتماد رئیس‌جمهور قرار دارند مورد سوال قرار خواهند گرفت. اما ما باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم و روی اشتباهات دیگران تمرکز نکنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار