شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: مشکل اصلی عدم ایمنی بازار بزرگ تهران به موضوع نامناسب بودن وضعیت سیم‌کشی سیستم برق برمی‌گردد.

وحیدرضا انارکی‌محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران  درباره وضعیت بزرگترین بازار پایتخت اظهار کرد: بدلیل فرسودگی سیستم سیم‌کشی برق‌های موجود در بازار بزرگ تهران، همواره شاهد آتش‌سوزی‌هایی در بازار هستیم که این حادثه خسارات سنگین مالی به مالکان واحد‌های صنفی و کسبه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: سیستم سیم‌کشی بازار بزرگ تهران از قدمت بالایی برخوردار است و طبق بازدید‌های انجام شده بیشتر سیستم سیم‌کشی بازار از دارای قدمت حدود یک قرن است و ضرورت ترمیم سیستم برق در راستای جلویگری از برخی خسارات موجود احساس می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: با تاکیدات مدیریت شهری پایتخت اکنون طرح ایمن‌سازی سیستم برق بازار تهران شروع شده و به همین منظور این طرح با هدف توسعه و ایمنی سیستم برق در این بازار از پهنه جنوبی این طرح اجرایی و از سرعت خوبی برخودار است.

به گفته وی، با توجه به اینکه بازار بزرگ تهران نبض اقتصادی کشور محسوب می‌شود و در زمان شلوغی تا حدود سه میلیون نفر به صورت روزانه در این نقطه مرکزی پایتخت حضور دارند به همین دلیل ایمن‌سازی بازار به عنوان یک موضوع مهم برای مدیریت شهری به شمار می‌رود.

به گفته انارکی‌محمدی، همچنین از آنجا که در محدوده بازار کارگاه‌های تولیدی فراوانی به عنوان تولیدکننده انواع کالا‌های موردنیاز مردم پایتخت وجود دارد و این کارگاخ‌ها در وضعیت نامناسب ایمنی در حال کار و فعالیت هستند بنابراین ضرورت دارد این موضوع به بهترین شیوه برطرف شود.

شهردار منطقه ۱۲ تهران اظهار کرد: از سوی دیگر وسعت بازار بزرگ تهران ۱۱۲ هکتار است در همین راستا نمی‌توان ظرف مدت یک یا ۲ سال موضوع ایمن‌سازی سیستم برق در این بازار بزرگ را به پایان رساند، اما اراده مدیریت شهری بر این است که این مشکل بازار با همکاری کسبه‌ها و مالکان واحد‌های صنفی مستقر در بازار در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود بازار بزرگ تهران را عدم اتصال به شبکه گاز شهری دانست و گفت: به دلیل وجود چنین مشکلی در فصل سرما، کسبه‌ها و بازاریان مجبور هستند که سوخت خود را از طریق سیلندر‌های گاز مایع تامین کنند که در راستای حل این مشکل نیز قرار است با همکاری شرکت گاز این موضوع ساماندهی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار