فرماندار تهران در خصوص پیگیری ایمن سازی بازار بزرگ پایتخت تاکید کرد: ۱۴ کمیته به این منظور تشکیل و به صورت ویژه در حال بررسی ایمن سازی بازار هستند.

 بازار تهران یکی از ناایمن‌ترین مجموعه‌های شهر تهران است و معابر بسیار تنگ و تاسیسات فرسوده داخل بازار تهران باعث شده در تمامی ادوار تذکراتی داده شود، اما با توجه به اینکه روزانه بیش از یک میلیون نفر در ان تردد می‌کنند، اما همچنان نا ایمن بودنش زنگ خطری برای شهروندان تهرانی است.

ماه گذشته فرماندار تهران در یک بازدید چند ساعته از بازار بزرگ تهران از نزدیک در جریان ایمن سازی و ساماندهی بازار و پیگیر آخرین وضعیت ایمنی بازار بزرگ تهران قرار گرفت.

احمد قیومی در خصوص ایمن سازی بازار بزرگ تهران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۴ کمیته تشکیل شده که به صورت ویژه در بحث ایمن سازی باز تهران در حال کار هستند.

وی در خصوص برق و سیم کشی بازار تاکید کرد: تقریبا سه هزار تا از انشعابات برق ایمن سازی شده که در طول یک سال این حجم ایمن سازی کار بزرگی بود و در خصوص گاز نیز به همین شکل در حال بررسی است که به نسبت قبل شاهد وضعیت مناسب تری هستیم.

در حال حاضر بازار نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری از نظر ایمنی دارد؛ اما باز هم از شرایط مطلوب و استاندارد فاصله زیادی دارد و با توجه به گفته معاون استاندار تهران تعداد قابل توجهی از انشعابات برق و کنتور‌های فرسوده تعویض شدند و روند آموزش کسبه و نگهبانان نیز انجام شده تا در لحظات اولیه بروز حادثه اقدام موثر داشته باشند و از بروز حادثه بزرگتر جلوگیری کنند، اما مساله این است که باید دستگاه‌های متولی ورود جدی تری به ایمنی بازار داشته باشند تا این چند صد هکتار ایمن سازی شود.

حلقه مفقوده ایمن سازی بازار، حساسیت و مطالبه عمومی است، چراکه اگر حادثه‌ای رخ دهد، جان و مال تعداد زیادی از شهروندان در معرض خطر قرار می‌گیرد، اما متاسفانه حساسیت عمومی در جامعه ما زمانی شکل می‌گیرد که حادثه‌ای رخ دهد و معمولا اعتقادی به علاج واقعه پیش از حادثه نداریم و اجازه می‌دهیم رخ دهد بعد از آن عبرت می‌گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار