مدیرگروه طب اورژانس گفت: شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی برای پیشگیری از گرمازدگی و ابتلا به عفونت های تنفسی و گوارشی باید به نکات بهداشتی توجه کنند.

 دکتر عبدالرحیم صانعی اظهارکرد: امسال باتوجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت در این مراسم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش حائز اهمیت است.

وی افزود: افراد دارای بیماری های زمینه ای، دارای عفونت ها و زخم های پوستی و سالمندان باید بیشتر مراقبت کنند.

دکتر صانعی با اشاره به اهمیت بهداشت فردی اضافه کرد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، رعایت آداب بهداشت تنفسی و استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ و آلوده به گرد و غبار از نکات مهم بهداشتی برای زائران  است.

وی ادامه داد: حرکت در سایه و در زمان های اولیه صبح و بعدازظهر و مصرف زیاد مایعات بهداشتی می تواند تا حدود زیادی از گرمازدگی پیشگیری کند.

مدیرگروه آموزشی طب اورژانس و مسمومیت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استفاده از کفش مناسب، شست و شو و چک کردن مداوم پاها برای پیشگیری از تاول، برنداشتن پوست روی تاول و استفاده از داروهای موضعی از دیگر مواردی است که زوار باید به آن توجه کنند.

دکتر صانعی خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه علایم باید به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار گیرند و از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.