در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه که قرار است فردا (پنجشنبه) با حضور میانجیگران قطر، مصر و آمریکا در دوحه برگزار شود، وزیر خارجه آمریکا با همتایان مصری و قطری خود تلفنی صحبت کرد.

«بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود بر لزوم دستیابی به آتش‌بس فوری و جامع در نوار غزه و انتقال کمک‌های انسانی به این باریکه تاکید کرد.

عبدالعاطی بر لزوم مشارکت جدی و با اراده سیاسی واقعی در مذاکرات آتش‌بس غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر خواهان برخورد مثبت با تلاش‌های میانجیگری مصر، قطر و آمریکا در مذاکرات آتش‌بس غزه شد و اعلام کرد مذاکرات آتش‌بس تنها راه توقف تشدید در منطقه است.

همچنین خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور و بلینکن در گفتگوی تلفنی که از سوی وزیر خارجه آمریکا برقرار شد، بر لزوم آتش‌بس و کاهش تنش در منطقه تاکید کردند.

دو طرف روابط استراتژیک قطر و آمریکا، راه‌های حمایت و تحکیم آن، تنش‌های موجود در خاورمیانه و آخرین تحولات غزه و تلاش‌های میانجیگری مشترک برای پایان دادن به جنگ غزه را بررسی کردند.

قرار است دور جدید مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی فردا با حضور میانجیگران قطر، مصر و آمریکا و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه برگزار شود.

حماس اعلام کرده است در این مذاکرات شرکت نمی‌کند، زیرا مخالف ازسرگیری مذاکرات بدون استناد به پیشنهاد ارائه شده در دوم ژوئیه است و از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی را مطرح کرده است که روند مذاکرات را تضعیف می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار