همزمان با موافقت دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با اعزام هیأت مذاکره‌کننده به دوحه، رئیس این رژیم بر ضرورت اتخاذ تصمیمات شجاعانه تأکید کرد.

 «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص برگزاری نشست دوحه، بار دیگر بر لزوم تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست تأکید کرد.

وی گفت: وقت آن رسیده که برای آزادی اسرا، گام‌های شجاعانه‌ای برداریم.

در همین ارتباط شبکه الجزیره گزارش داد که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعزام هیأت این رژیم به دوحه برای شرکت در مذاکرات موافقت کرد.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گفتند که هیأت صهیونیستی متشکل از روسای موساد، شاباک و نیز هماهنگ‌کننده پرونده مفقودشدگان است.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است، زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آنها دست خالی از مذاکرات باز می‌گردند.

شبکه المیادین امروز چهارشنبه به نقل از یکی از مسئولان ارشد جنبش حماس بدون ذکر نام گفت که نمایندگان این جنبش در نشست دوحه که قرار است فردا (پنجشنبه) برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار