ارتش رژیم صهیونیستی به طور گسترده مدارسی که غیرنظامیان فلسطینی در آنجا پناه گرفته اند را هدف قرار می‌دهد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا یکی از نهاد‌های زیرمجموعه سازمان ملل است که اقدام به حمایت از فلسطینیان در کرانه باختری، غزه، و اردوگاه‌های آوارگان در کشور‌های خاورمیانه می‌کند. مراکز این آژانس در غزه از جمله اماکنی است که غیرنظامیان فلسطینی از ترس حملات رژیم صهیونیستی اقدام به پناه گرفتن در آنجا می‌کنند؛ موضوعی که تل آویو به آن بی توجه بوده و اقدام به بمباران این اماکن می‌کند. 

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی همزمان با ارائه طرح صلح دولت بایدن برای پایان منازعه در غزه حملات خود به مراکز آنروا به ویژه مدارس را تشدید کرده است. 

براساس داده‌های آماری منتشر شده، طی ۱۰ ماه اخیر ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰ مدرسه وابسته به سازمان ملل که غیرنظامیان اقدام به پناه گرفتن در آنجا کرده بودند را هدف قرار داد. تنها طی ۱۰ روز نخست ماه اوت (ماه جاری میلادی) ۵ مدرسه در این باریکه بمباران شد که طی آن بیش از ۱۷۹ تن به شهادت رسیده و صد‌ها تن زخمی شدند. 

تنها در حمله هفته گذشته به مدرسه تابعین در غزه بیش از یکصد نفر به شهادت رسید. این در حالی است که براساس کنوانسیون چهارم ژنو مدارس از اماکن غیرنظامی تلقی شده و نیرو‌های مهاجم باید از حمله به آنها طی جنگ خودداری کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار