مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از آغاز عملیات نصب عرشه در پل چپ‌گرد تقاطع بزرگراه فتح با بزرگراه باغستان خبر داد.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره احداث فاز دوم پروژه تقاطع بزرگراه‌های فتح و باغستان گفت: این تقاطع غیرهمسطح با هدف کاهش پیمایش ۴ کیلومتر مسیر اضافی و تسهیل ترافیک بزرگراه فتح در شرق بزرگراه باغستان به مرحله اجرا رسیده است. این تقاطع به صورت یک پل چپ‌گرد با جهت ترافیکی از جنوب بزرگراه باغستان به غرب بزرگراه فتح طراحی شده است.

صداقتی در پاسخ به پرسشی در خصوص مشخصات فنی این پل جهتی افزود: پل از جنوب به غرب تقاطع فتح- باغستان دارای عرشه فلزی به طول ۱۵۵ متر شامل یک خط عبوری و یک مسیر پیاده رو است.

 

تأمین دسترسی از جنوب بزرگراه باغستان به غرب بزرگراه فتح

وی در تشریح روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه، با بیان اینکه ۳ پایه و یک کوله از مجموع ۴ پایه و ۲ کوله طراحی شده به اجرا رسیده، گفت: ۱۴ قطعه فلزی از مجموع قطعات تشکیل دهنده عرشه این پل آماده نصب شده است. متعاقب انتقال ۳ قطعه و اتصال آنها در محل پروژه، نخستین قطعه به وزن ۵۲ تن توسط ۲ جرثقیل ۱۶۰ تنی و با رعایت کلیه استاندارد‌های ایمنی نصب شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در ادامه، لوله‌های گاز، تیر‌های برق فشارقوی ۲۰ کیلوولت، پل عابرپیاده و دیوار برگشتی پل راه آهن را از جمله معارضین اجرای فاز دوم این پروژه برشمرد و با اعلام پیشرفت ۳۴ درصدی عملیات اجرایی ابراز امیدواری کرد، پل جنوب به غرب تقاطع فتح- باغستان در صورت رفع به موقع معارضین، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های فتح و باغستان که شامل اجرای یک پل چپ‌گرد از جنوب بزرگراه باغستان به غرب بزرگراه فتح است و پس از تکمیل و بهره‌برداری فاز نخست تقاطع (زیرگذر شرق به جنوب) در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

تأمین دسترسی از جنوب بزرگراه باغستان به غرب بزرگراه فتح

خبرنگار: حسین قربانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
متاسفانه احداث این پل باعث باریک شدن خروجی بزرگراه باغستان به فتح شده است که ترافیک سنگینی را بهمراه دارد و این موضوع باعث رنجش هموطنان شده.انشاله عزیزان معاونت حمل ونقل و ترافیک چاره ای برای این مشکل اندیشیده باشند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
این پل هیچ مزایایی برای باغستان ندارد فقط باعث باریک شدن مسیر شهریار به تهران شد.ویک ترافیک دائمی درست کرده حداقل نسبت به ترافیک اون قسمت یه چاره ای بیاندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
این کار کدوم مدیر بوده که بهش باریکلا بگیم؟? البته همیشه دیگران زحمتش را میکشند و این آقایون باریکلا و پاداشش را میگیرن. تا بوده همین بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
سلام خسته نباشید ترافیک کم عرض جلوي آتش‌نشانی بغل پل رو به فتح ا ذیت میکنه
آخرین اخبار