فرماندار سیرجان گفت: در تلاش هستیم شرایط حضور مشاوران متخصص در مدارس سیرجان را برای حداقل ۳ روز در هفته فراهم کنیم.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سیرجان به ریاست یعقوبی پور، فرماندار سیرجان و با حضور مدیر آموزش و پرورش و اعضای شورا با محوریت بررسی وضعیت فضای‌های آموزشی، گزارش نحوه برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه و چگونگی اجرای طرح اوقات فراغت و طرح‌های ورزشی، میزان شهریه مدارس هیئت امنایی، بیمه کارکنان مدارس غیردولتی در سالن فرمانداری شهرستان سیرجان برگزار شد.

علی یعقوبی پور، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان گفت: اگر خواهان مصونیت در مقابل تمام آسیب‌های اجتماعی هستیم، تنها یک راه وجود دارد و آن هم توجه به آموزش و پرورش است، بنابراین آموزش وپرورش، باید اولویت اول باشد، چرا که تاثیر گذاری آموزش و پرورش در تمام حوزه‌ها، تاثیرگذاری شگرفی است.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه تامین مسکن برای فرهنگیان فاقد مسکن بیان داشت:در قالب طرح نهضت ملی مسکن و در طرح واگذاری زمین به شرکت تعاونی‌های مسکن در سایت ۱۰۴ هکتاری، تلاش خواهیم کرد تا بلوک‌های مربوط فرهنگیان نیز در این سایت دیده شود.

رییس شورای آموزش و پروزش شهرستان سیرجان ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حضور مشاور در مدارس شهرستان را ضروری دانست و گفت: در تلاش هستیم تا علاوه بر اینکه از ظرفیت مشاورین شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی در مدارس استفاده  می کنیم، شرایط حضور مشاوران متخصص را حداقل ۳ روز در هفته در مدارس فراهم کنیم، چرا که معتقد هستیم که هیجان‌های منفی قابل مدیریت است و مشاورین متخصص با آموزش راهکار‌ها و توانمندی‌ها در قالب مدیریت فردی، امکان مقابله و رفع مشکلات روانی در بین دانش آموزان را فراهم می‌سازند.

عباس عزت آبادی پور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان نیز در جلسه شورای آموزش و پروش گفت: آموزش و پرورش، پایه اساس و پیشرفت جامعه است.

وی افزود: تربیت نسل آینده انقلاب و سکان داران نظام اسلامی از سوی جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و مدارس، اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار