رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: ۳۲۷ کیلوگرم خرمای تاریخ مصرف گذشته در بازرسی‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضبط و معدوم سازی شد.

دکتر شاه‌ویسی گفت: این میزان خرما به دلیل غیر قابل مصرف بودن و بدون هیچگونه مشخصات، توسط بازرسین بهداشت محیط معدوم و ازچرخه مصرف خارج شد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اینکه نگهداری خرما در دمای محیط به مدت طولانی موجب اکسید شدن آن می‌شود افزود: بهتر است خرما در دمای یخچال به مدت ۶ ماه تا حداکثر یکسال نگهداری شود و برای مدت طولانی‌تر باید خرما را فریز کرد.

وی با تاکید براینکه خرما باید از مراکز توزیع و فروش مواد غذایی که به صورت ماهانه توسط بازرسین بهداشت محیط کنترل می‌شود تهیه شود گفت: ممکن است خرما دچار مشکل شکرک شده باشد که دلیل آن کلوخه شدن شکر موجود در خرماست ولی نشان از فساد خرما نیست تنها نشان دهنده کیفیت پایین خرما است.

وی بیان کرد: قبل از مصرف، خرما را باید شستهو  پوسته نازک آن نباید جداشود  ضمن اینکه وجود حشرات در خرما نشان‌دهنده فساد آن است و این نوع خرما حتی مصرف دامی ندارد.

دکتر شاه ویسی با تاکید بر اینکه شهروندان خرما را از دستفروشان موادغذایی نباید تهیه‌کنند افزود: در صورتی‌که خرمای خریداری شده کیفیت لازم را نداشته باشد می‌توانند با مراجعه حضوری به مرکز واحد بهداشت سنندج یا تماس با سامانه ۱۹۰ به بازرسین بهداشت محیط اطلاع داده تا نسبت به جمع آوری آن در سطح مغازه اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.