قریشی امام جمعه ارومیه در خوی گفت: آیت الله العظمی خوئی افتخار جهان اسلام و شخصیت بین المللی شهرستان خوی است.

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی زعیم عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم موسوی خویی با حضور حجت الاسلام سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و دیگر عاشقان فقاهت و مرجعیت در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد. 

حجت الاسلام سید مهدی قریشی قریشی نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله خویی گفت: دین اسلام کاملترین دین الهی است و تمام برنامه‌های آن منطبق با فطرت انسانی و بشری است و خوشبختی و کمال دنیوی و اخروی انسان را تامین و تضمین می‌کند. 

وی افزود: در زمانی که مردم عربستان و دیگر بلاد کفر در جهالت محض زندگی می‌کردند و غیر ازجنگ و آدم کشی و زنده بگور کردن دختران چیز دیگری بلد نبودند دین اسلام ظهور کردو نبی مکرم با آوردن برنامه جامع زندگی الهی، مردم را با عقلانیت و انسانیت آشنا کرد. 

قریشی در قسمتی از سخنان خود به فتح اندلس بدست مسلمانان اشاره کرد گفت: وقتی مسلمانان آندلس را فتح کردند و مردم آن دیار را با اسلام آشنا نمودند مردم ۸٠٠ سال با اسلام زندگی کردند بطوری که نویسندگان اروپایی اعتراف می‌کنند که ما زندگی انسانی، علم و تمدن واقعی را از مسلمانان یاد گرفتیم. 

امام جمعه ارومیه به دشمنی دیرینه قوم یهود و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام، چون نمی‌توانستند برنامه جامع زندگی معنوی و انسانی اسلام همراه با عدالت را تحمل کنند کوشیدند با خرافات و فساد و انحراف حکومت‌های اسلامی را از بین ببرند. 

قریشی افزود: اگر نبود علمایی مثل آیت الله خویی دشمنان اسلام از جمله داعشی‌ها و تکفیری‌ها و... دین را به انحراف می‌کشیدند که صدالبته هدایت‌های پشت پرده‌ای و معنوی امام زمان عج از علمای اسلام جای خود دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان به نقش قلم و تبیین علمای اسلام اشاره کرد و گفت: طبق روایات اسلامی اثر قلم علما از خون شهدا بالاتر است بطوری که در اثر قلم علمایی مثل حضرت امام صیاد شیرازی هاو قاسم سلیمانی‌ها بوجود آمدند. 

وی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز رژیم کودک کش مردم غزه را تکه تکه می‌کند ولی کشور‌های به اصطلاح اسلامی هیچگونه عکس العملی نشان نمی‌دهند. 

قریشی گفت: امروز اگر این همه هجمه به مقام معظم رهبری در جهان استکبار وارد میشود نشان از ترس و واهمه آنها از تاثیر ولایت فقیه در جهان اسلام است واگر امروز رهبری نبود دشمنان اسلام کار‌های زیادی می‌کردند، چون دشمنان اسلام تلاش می‌کنند دین را یک فریضه فردی قلمداد و معرفی نمایند و جدا از سیاست و امروز وجود مقام معظم رهبری و دیگر علمای اسلام تحت حمایت‌های امام زمان عج حافظ و حامی اسلام ناب هستند و ما باید قدر آنها را بدانیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.