مسکو می‌گوید با حملات هوایی، پهپادی و توپخانه‌ای تلاش ارتش اوکراین برای نفوذ بیشتر به خاک روسیه را متوقف کرده است. 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد با حملات هوایی، پهپادی و توپخانه‌ای از ادامه نفوذ خودرو‌های زرهی اوکراینی به مناطق پرجمعیتی مثل «اوبشچی کولودز» «اسناگوست» «کاچوک» و «آلکسیفسکی» در غرب روسیه جلوگیری کرده است.

به گزارش گاردین، روسیه همچنین می‌گوید از حمله اوکراین در نزدیکی «مارتینوفکا» در منطقه کورسک جلوگیری کرده و دو خودروی زرهی و خودرو‌های حامل ۱۵ تن از پرسنل خدماتی را منهدم کرده است.

ارتش اوکراین هنوز درباره این گزارش‌ها اظهار نظری نکرده است.

هزاران سرباز اوکراینی از سه شنبه هفته گذشته در یک حمله غافلگیرانه به منطقه «کورسک» در غرب روسیه یورش بردند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید هدف از این اقدام بهبود موقعیت اوکراین در مذاکرات صلح احتمالی و کندکردن پیشروی نیرو‌های روسیه در خاک اوکراین است. نیرو‌های روسیه در این نبرد یک هفته‌ای در مجموع ۳۵ تانک اوکراینی، ۳۱ نفربر زرهی، ۱۸ خودروی رزمی پیاده نظام و ۱۷۹ خودروی زرهی دیگر را منهدم کردند.

«آلکسی اسمیرنوف» فرماندار موقت کورسک، روز دوشنبه گفت که اوکراین ۲۸ شهرک را در این منطقه تحت کنترل گرفته و عمق تهاجم حدود ۱۲ کیلومتر و عرض آن ۴۰ کیلومتر است. از سوی دیگر، اوکراین مدعی شده است که کنترل هزار کیلومتر مربع از مساحت روسیه را در اختیار دارد که بیش از دو برابر آمار اعلام شده از سوی روسیه است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار