معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان گفت:۲۲۰ سمن و تشکل‌ مردم نهاد در حوزه‌های مختلفِ این شهرستان فعالیت دارند.

به مناسبت روز و هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد شهرستان سیرجان با ریاست معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان و با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل محیط زیست استان کرمان و جمعی از نمایندگان سمن‌ها در حوزه‌های مختلف و دیگر مدیران در سالن فرمانداری سیرجان برگزار شد.


معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان در این نشست ضمن خیر مقدم و تبریک ۲۲ مرداد سالروز تأسیس تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از حضور فعال تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در این شهرستان قدردانی کرد و اظهار داشت: تعداد ۲۲۰ تشکل و گروه‌های جهادی در شهرستان سیرجان وجود دارد که حدود ۴۵ تشکل و سازمان مردم نهاد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بهداشت و درمان، محیط زیست، خیریه و حمایت از اقشار آسیب پذیر در شهرستان سیرجان مجوز دارند، که البته در تلاشیم تا سازمان‌های مردم نهاد غیرفعال و راکد را هم تشویق کنیم تا وارد چرخه فعالیت شوند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در رفع مشکلات اساسی این شهرستان دارند، افزود: تعداد تشکل‌هایی که از فرمانداری کسب مجوز کرده و فعالیت شهرستانی دارند ۲۵ تشکل است.

حمید سبزعلی پور با بیان اینکه بیشتر تشکل‌های مردمی در مباحث فرهنگی و امور خیریه فعالیت دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم در دنیا معرفی شده است، سمن‌های فرهنگی باید در معرفی بیشتر سیرجان در حوزه‌های فرهنگی به خصوص در حوزه صنایع دستی و گلیم شیرکی پیچ تلاش بیشتری کنند.

در پایان این نشست از کتاب فرنود و فرهود به همت انجمن رفتگران طبیعت سیرجان رونمایی شد و ۲۵ نماینده سمن‌ها نیز به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار