رییس ستاد اربعین خراسان شمالی گفت: پرداخت ارز تسهیل یافته و ۵۳ شعبه پست بانک در استان برای توزیع ارز اربعین فعال هستند.

 حسن ناهیدی در هشتمین جلسه ستاد اربعین استان، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین حسینی باشند.
ناهیدی اربعین را به عنوان یک حرکت جمعی و حلقه وصل جریان مقاومت و جهان اسلام دانست و افزود: پیاده روی اربعین از ابعاد فرهنگی و بصیرتی دارای اهمیت است لذا با آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه این حرکت، افزایش مشارکت مردم و اقدامات فرهنگی و بصیرتی بسترسازی شود.
تاکید بر تعیین تکلیف پرواز‌های بجنورد-نجف
وی تاکید کرد: وضعیت برقراری یا عدم برقراری پرواز‌های بجنورد - نجف از طریق فرودگاه شهدای بجنورد سریعتر تعیین تکلیف شود و به مردم اطلاع رسانی شود تا سبب سردرگمی زائران نشود.
رییس ستاد اربعین استان افزود: تا به امروز ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و از این میزان ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند و بیش از ۱۴ هزار نفر مرز مهران را انتخاب کرده اند.
وی اضافه کرد: تدابیر استقرار موکب بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و بیش از ۴۰ اتوبوس از زائران استان اعزام شده اند.
به گفته ناهیدی همچنین کاروانی از پزشکان و پرستاران نیز برای ارائه خدمات درمانی به عراق اعزام شده اند.
رئیس ستاد اربعین استان گفت: برای آگاهی زائران در مسیر‌های رفت و به ویژه در موقع برگشت اطلاع رسانی و راهنمایی لازم صورت گیرد تا تردد بدون مشکل انجام شود.
تدابیر لازم برای تزریق واکسن سرخک، اهمیت تامین امنیت و سلامت زائران، ایجاد سکو برای هماهنگی و تجمیع زائران در یک نقطه‌ی مشخص، ضرورت سلامت رانندگان ناوگان حمل و نقل و بررسی دقیق جابجایی زائران توسط تاکسی‌های اینترنتی، تامین ناوگان برای جابجایی مسافران داخل استان اندیشیده شده است.

برچسب ها: اربعین ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.