مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های انجام شده پنج هزار تن قیر به تازگی برای جاده راز-شیرین دره مصوب شد.

سیدعلی میرکریمی گفت: تکمیل این طرح از سال ۱۴۰۱ در دست اجرا است و ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص این میزان قیر بهره برداری می‌شود.
وی با بیان اینکه ۴.۷ کیلومتر قرارداد اجرای طرح تا پایان امسال است اضافه کرد: تکمیل این طرح مسیر ۱۱۰ کیلومتری شهر بجنورد به راز را ۸۰ کیلومرت کوتاه تر می‌کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت:۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تاکنون برای این طرح ابلاغ شده و اتمام طرح بستگی به تخصیص به موقع اعتبارات دارد.
میرکریمی بیان کرد: شهرستان راز و جرگلان در شاخص جاده‌ای بسیار عقب است در حالی که استان در بحث جاده ۱۰ درصد از میانگین کشوری و شهرستان راز و جرگلان بیش از ۱۰ درصـد از میانگین استانی عقب اسـت و بازگشایی راه میانبر راز به غلامان در بحث توسعه شهرستان و کاهش هزینه نقش مهمی دارد.
وی تاکید کرد: ایجاد جــاده برای توسعه زیرساخت‌ها ضـروری است و امیدواریم اعتبارات کل این مسیر تأمین شود و در کمترین زمان این مسیر به بهره برداری برسد، مـحـورهـای مـوجـود شهرستان راز و جـرگـلان روسـتـایـی اســـت و جـــاده هــای کنونی جوابگوی ترافیک و حمل و نقل شهرستان نیست و با ایجاد راه جدید باید راه‌های کنونی شهرستان را گسترش دهیم.
خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه‌های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می‌دهد.

برچسب ها: زیرساخت ، قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.