مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: تمام واحد‌های نیروگاه با حداکثر توان در حال فعالیت هستند تا از پیک مصرف برق عبور کنیم.

حامد اسماعیلی گفت: تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به‌صورت پایدار در حال انجام است و واحد‌ها در مدارند، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بزرگترین نیروگاه شرق و شمال شرق کشور به‌لحاظ مقدار تولید برق است که دو درصد برق کشور را تامین می‌کند.

به گفته وی، در این تابستان بیشترین میزان مصرف خانگی در استان ۳۱۷ مگاوات بود که مربوط به روز دوم مرداد ماه است؛ اما امروز و فردا احتمال رسیدن اوج مصرف به این مقدار و حتی افزایش آن وجود دارد.

اسماعیلی بیان کرد: نیروگاه مانند یک موجود زنده است که در همه لحظه‌ها باید تحت نظر باشد و اقدامات لازم در شرایط مختلف برای سلامت آن انجام شود.

وی تاکید کرد: فعالیت نیروگاه تولید برق ۲۴ ساعته است و پرسنل آن در شرایط سخت فعالیت دارند. از مردم درخواست داریم کمک حال فرزندان خودشان در این مجموعه‌ها باشند و به مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برق کمک کنند.

مدیرعامل شرکت تولید برق شیروان نیز گفت: به‌دلیل موج بی‌سابقه گرما شاهد افزایش مصرف برق توسط مشترکان هستیم که این موضوع سبب شده است، تمام واحد‌های نیروگاهی ما با تمام توان در مدار باشند.

محمد صادق مصدق بیان کرد: ۹ واحد تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در مدار قرار دارد که سه واحد بخار و شش واحد گازی است و توان تولید اسمی ۱۴۳۴ مگاوات برق را دارند.

وی افزود: شرایط اقلیمی استان و کشور نسبت به گذشته متفاوت شده است، اما از مردم درخواست داریم کمک حال ما برای کاهش مصرف برق باشند و حتی با خاموش کردن یک لامپ به ما یاری برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.