وزیر کشور گفت: هر جا که مردم بودند مسائل به سرعت حل و فصل شد و هر جایی مردم نبودند مسائل مانده است.

احمد وحیدی وزیر کشور در همایش روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: در نظام مردم سالاری ما که یک نظام واقعی مردمی است، مردم حرف اول و آخر را می‌زنند و این بسیار مهم است،  در حوزه سیاسی اینطور است و در حوزه اجتماعی اینطور شده و در حوزه اقتصادی باید اینطور بشود.

وزیر کشور افزود: هر جا که مردم بودند مسائل به سرعت حل و فصل شده و هر جایی مردم نبودند مسائل مانده است. یکی از دلایلی که در برخی حوزه‌های اقتصادی هنوز مشکل داریم به خاطر عدم حضور مردم بوده است.

وی ادامه داد: در جامعه ما بسیار مهم است که این فرهنگ رواج پیدا کند که همه به تشکل‌ها بیایند تا بتوانند مسئولیت خود را اجرا کنند. دهیار ۴۷ وظیفه دارد که میتواند با همین نگاه تشکلی این حجم از وظیفه را انجام دهد. در سطح دنیا تشکل‌ها هستند که در مسائل جهانی فعال هستند. در سازمان‌های بین المللی باید قطعا نهاد‌های مردمی ما حضور داشته باشند. تشکل‌ها اگر حضور داشته باشند میتوانند از فرهنگ کشور استفاده کنند و موثر باشند.

وحیدی افزود: وظیفه وزارت کشور ایجاد بسترسازی است و در این چندسال تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام داده ایم. عملکرد اجتماعی ما وابسته به همین سازمان‌های مردم نهاد است. انشاالله این مسیر طی خواهد شد و مسائل مهم برنامه هفتم درباره تشکل‌ها تاکید بسیاری داشته است.

وزیر کشور ادامه داد: نگاه واقعی نظام به مردم و نگاه به مردم سالاری دینی صرفا در انتخابات خلاصه نمیشود بلکه یک وجهه اش همین حضور هدفمند همه عزیزان در صحنه است.

برچسب ها: وزیر کشور ، تشکل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
این همونه که میخواست به افغانیا شناسنامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
پس شورای نگهبان چیه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
واقعا جایی خجالت داره توی اين حرفها میزنی تورم پدر ملت درآورده
آخرین اخبار