نماینده مجلس گفت: وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم ترکیب مناسبی دارد، اما با این وجود اندکی پراکندگی استانی در بین وزرای پیشنهادی دولت لحاظ شده است.

حبیب قاسمی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ویژگی‌های کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس گفت: بر اساس ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهور در پایان مدت دو هفته قانونی برای اعلام اسامی کابینه، لیست نهایی کابینه خود را به مجلس معرفی و اسامی وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد. 

وی بیان کرد: بر اساس قانون کمیسیون‌های تخصصی و کمیته‌های مربوطه ظرف یک هفته جلساتی با وزرای پیشنهادی برگزار کنند و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی و تحلیل کرده و در نهایت نظر نهایی کمیسیون در صحن علنی توسط سخنگو مجلس قرائت خواهد شد. 

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم ترکیب مناسبی دارد، اما خیلی متناسب با شعار دولت یعنی دولت وفاق ملی و در نظر گرفتن جایگاه تمام گروه‌ها، اقلیمها، استان‌ها، مردم مختلف، قومیت‌ها، گروه‌های سیاسی و. به معنای واقعی لحاظ نشده، اما با این وجود اندکی پراکندگی استانی در بین وزرای پیشنهادی دولت لحاظ شده است. 

قاسمی افزود: پیشینه هر وزیر پیشنهادی هم‌اکنون هم محرز و مشخص است، اما با این وجود نمی‌توان هم‌اکنون نظری درخصوص تائید یا ردصلاحیت آنها داد و باید پرونده آنها مورد بررسی قرار بگیرد. 

وی بیان کرد: درخصوص رای اعتماد دادن به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مولفه‌های حمل و نقل، تردد، حمل و نقل هوایی دریایی و زمینی، برنامه در خصوص مسکن و. ارائه شود تا در این خصوص کمیسیون عمران بررسی‌های لازم را انجام و گزارش خود را ارسال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار