پولیتیکو نوشت: رئیس جمهور آمریکا از طریق مجاری دیپلماتیک و با میانجیگری متحدان خود در خاورمیانه از تهران خواسته تا از حمله نظامی دست بردارد.

مقامات آمریکایی گفته اند که ایران در حال بررسی برنامه‌های خود برای حمله چند جانبه به اراضی اشغالی اسرائیل است. دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از طریق مجاری دیپلماتیک و با میانجیگری متحدان خود در خاورمیانه از تهران خواست تا از حمله نظامی دست بردارد و هشدار داد که این امر می‌تواند به تشدید درگیری و رویارویی مستقیم بین کشور‌ها منجر شود.

به گزارش پولیتیکو، این مقامات همچنین از ایران خواستند که از حمله تلافی جویانه به اسرائیل در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سابق حماس، تجدید نظر کند.

نمایندگان آمریکا از طریق واسطه‌ها ادعا کردند که اگر این انفجار توسط اسرائیلی‌ها سازماندهی شده و شهروندان ایرانی زخمی نشده اند، ایران باید در برنامه‌های حمله خود تجدیدنظر کند.

اگرچه انتظار می‌رود ایران در واکنش به ترور هنیه اقداماتی انجام دهد، اما ایالات متحده حمله فوری به اسرائیل را پیش‌بینی نمی‌کند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد که دولت بایدن خواهان تشدید تنش نیست، اما آماده است در صورت لزوم از اسرائیل دفاع کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به فریاد‌های خبرنگاران، هشدار تک کلمه‌ای خود خطاب به ایران درباره حمله به اسرائیل را تکرار کرد و گفت اسرائیل را نزن!

بایدن در تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال جاری (یک روز قبل از عملیلت وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی) خطاب به ایران گفته بود که «(به اسرائیل حمله) نکن». به رغم این اظهارنظر، جمهوری اسلامی ایران به تلافی حمله تل‌آویو به کنسولگری تهران در دمشق، با صد‌ها پهپاد و موشک فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

هفته گذشته آمریکا اطلاعاتی درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل دریافت کرد و در همین راستا جنگنده‌ها و کشتی‌ها را برای نمایش بازدارندگی به منطقه فرستاد. در همین حال، علیرغم کندی روند مذاکرات پس از سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به واشنگتن و سخنرانی وی در کنگره در ۲۴ ژوئیه، مقامات آمریکایی همچنان به کار بر روی انعقاد توافق آتش بس بین اسرائیل و حماس ادامه می‌دهند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
اینکه ایران رژیم فاسد اسرائیل را نزند یک درخواست غیر منطقی هست.اسرائیل به عنوان یک باند سرکش دنیا را به مسخره گرفته.ودر پیش اذهان دنیا می خواهد بگوید امنیت ایران یک حرف الکی هست ومن به راحتی مهمانش را ترور کردم.من مطمئنم اگر این اتفاق افتاد واسمائیل هنیه را شهید کردند،کسی فکرش را نمی کرد این باند تبهکاری مهمان کشی را هم به ویترین جنایاتش اضافه کند.وبا کمال بی شرمی وشیطانی مهمان کسی را بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۵:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
پاسخی به آرامی و زجر آور
آخرین اخبار