جلسه ارائه گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران در جلسه ۱۱۳ کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد در مقر اروپایی این سازمان در ژنو برگزار شد.

جلسه ارائه گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور هیات تخصصی از دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور، در جلسه ۱۱۳ کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد در مقر اروپایی این سازمان در ژنو ارائه شد.

 هیات فنی جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو و متشکل از نمایندگان؛ وزارت امور خارجه، وزارت کشور، ستاد حقوق بشر، مجلس شورای اسلامی، وزارت ارشاد، نهاد ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و ... طی روز‌های ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه در این نشست حاضر شد و چهارمین گزارش ادواری جمهوری اسلامی در خصوص کنوانسیون منع همه اشکال تبعیض نژادی را ارائه کرد.

عبداله مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور نیز در این نشست ضمن اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقوام، مذاهب، اقلیت‌های دینی و اتباع خارجی، به ارائه گزارشی از اقدامات وزارت کشور در خصوص ارتقای حقوق بشر به ویژه در مقابل نفرت پراکنی نژادی، رفع تبعیض با توجه به شاخص‌های توسعه مناطق محروم و مرزی کشور، حق تشکل شهروندان، فعالیت‌های اجتماعی ترویج حقوق بشر و عدالت و رفع تبعیض پرداخت.

کنوانسیون بین‌المللی محو همه اشکال تبعیض نژادی ۱۹۶۹ از جمله معاهده‌های سازمان ملل متحد است که اعضای خود را به محو نژادپرستی و ترویج تفاهم بین همهٔ نژاد‌ها متعهد می‌کند. همه کشور‌های عضو کنوانسیون بایستی در فواصل مشخص، گزارش ملی اقدامات خود در راستای اهداف و تکالیف کنوانسیون را به شکل دوره‌ای اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار