مدیرعامل آبفای کشور گفت: ۶۳ تانکر سیار در هفت پایانه مرزی جانمایی شده است که این تانکر‌ها می‌توانند روزانه ۱۲۵۳ متر مکعب آب در اختیار زائران قرار دهند.

هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی به زائران اربعین در شهر‌های عراق گفت: تامین پایدار آب شرب و بهداشت زائران اباعبدالله الحسین (ع) و اطمینان از کیفیت آن راهبرد ما است و در هفت پایانه مرزی استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی، تعداد ۲۶۰ چشمه حمام و ۶۴۰ انشعاب فاضلاب در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: تعداد ۶۳ تانکر سیار هم در این هفت پایانه مرزی جانمایی شده است که این تانکر‌ها می‌توانند روزانه ۱۲۵۳ متر مکعب آب آشامیدنی در اختیار زائران قرار دهند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه این خدمت‌رسانی در شهر‌های عراق هم مانند سال‌های گذشته ادامه دارد اظهار داشت: ۸۵۰ چشمه حمام در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا آماده شده است و علاوه بر این ۲۶۵۰ متر خط لوله کمکی به دو شهر کربلا و نجف انجام شده است. 

او ادامه داد: تلاش شده است تا زائران گرامی در کشور عراق هم بتوانند به‌راحتی دسترسی مناسبی به آب شرب و هم به استحمام و سرویس بهداشتی داشته باشند. 

امینی هم‌چنین از استقرار ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی در شهر‌های کربلا و نجف خبر داد و گفت: شست‌وشوی ۲۷هزار متر شبکه فاضلاب و ۳۷۰۰ مورد کلرسنجی و ۳۳۰ مورد آزمایش کیفیت آب از دیگر اقدامات این شرکت در کشور عراق به شمار می‌رود.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور، بیش از ۲۲۰ نیروی عملیاتی آبفا در شهر‌های مختلف عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار