مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۶ هزار گذرنامه از طریق شبکه پستی استان توزیع شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۶۹۶ گذرنامه مربوط به اربعین است.

ظهوری گفت: همچنین توزیع گذرنامه‌های دائمی در این مدت ۱۷ هزار و ۷۳۵ جلد بوده که از این تعداد ۶ هزار و ۶ گذرنامه در مردادماه جاری توزیع شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و آمادگی در واحد‌های توزیع اداره کل پست استان به منظور خدمات رسانی بهتر به متقاضیان گذرنامه اربعین گفت: تمامی گذرنامه‌ها پس از دریافت، آماده سازی و توزیع می‌شوند، همچنین گروه‌های بازرسی تشکیل و وضعیت توزیع این اسناد به طور دائم رصد می‌شود.

مدیرکل پست خراسان جنوبی‌ی با بیان اینکه کارکنان پست خدمت به زائران اربعین را افتخاری برای خود می‌دانند افزود: در روز‌های پایانی نیز به دلیل بالا رفتن حجم گذرنامه‌های زائران اربعین حسینی، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اختصاص شیفت‌های کاری در روز‌های عادی و روز‌های جمعه برای تسریع در ارایه خدمت به هموطنان درنظر گرفته شده است.

ظهوری با بیان این که شهروندان پس از اطلاع از صدور گذرنامه و اخذ بارکد پستی می‌توانند به سامانه رهگیری پست مراجعه و از اطلاعات جابجایی مرسوله مطلع شوند افزود: تمامی گذرنامه‌ها براساس نشانی به درب منازل متقاضیان ارسال و با توجه به اینکه مراجعه و ازدحام باعث تاخیر در روند کار می‌شود؛ از شهروندان درخواست داریم پس از اطمینان از صدور گذرنامه منتظر دریافت از طریق پست باشند.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های زائران در طول سفر، گم شدن اشیا و یا مدارک آنها است ادامه داد: به همین منظور سرویس "پست یافته" با هدف بازگرداندن مدارک، اشیا و اسناد یافت شده به صاحبان آن‌ها راه اندازی شده است.

ظهوری عنوان کرد: در این سرویس اطلاعات مدارک مفقود شده زائران توسط پست در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده بارگزاری می‌شود و هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه یادشده به نشانی http://postyafteh.post.ir با واردکردن مشخصات فردی، مدارک مفقودی خود را شناسایی و برای دریافت به منطقه پستی مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: باجه‌های سیستم پست یافته در شهر و مرز مهران و مسیر‌های کربلا و نجف جهت ساماندهی اشیا گمشده ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار