معاون وزارت جهادکشاورزی گفت: تجهیز سالانه ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری هدفگذاری شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با باشگاه  خبرنگاران جوان با بیان اینکه حدود سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است اظهار کرد: سالانه برای تجهیز ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری  هدف گذاری شده است.

صفئر نیازی ادامه داد: از مجموع سه میلیون هکتار سیستم آبیاری اجرا شده در کشور دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن توسط دولت و ۳۰۰ هزار هکتار دیگر توسط کشاورزان بصورت بلاعوض تامین و با به صورت خوداجرایی اجرا شده است.

وی گفت: دربرنامه هفتم توسعه مقررشده است در راستای تداوم اجرای سیستم آبیاری نوین سالانه ۲۰۰ هزار هکتار سامانه‌های آبیاری تحت فشار و ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری زیر سطحی در کشور اجرا شود که امیدواریم با مشارکت مردم و تامین به موقع اعتبارات دولتی این برنامه اجرایی شود.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی اجرای طرح سیستم آبیاری نوین را یکی از اقدامات بسیار مهم برای مقابله با بحران کاهش منابع آبی کشور عنوان کرد و افزود: اجرای اقدامات از جمله تجهیز و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و تامین آب و تکمیل شبکه آبیاری یک راهکار مهم برای کاهش این بحران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.