برنامه‌های تاکسی‌های پرنده برقی که قرار بود در جریان بازی‌های المپیک بر فراز پاریس پرواز کنند به دلیل نداشتن گواهینامه برای موتورهایشان لغو شد.

به نقل از فرانس ۲۴ کمپانی ولوکوپتر و شرکای آن، از جمله Aéroports de Paris (ADP)، قصد داشتند فناوری نوآورانه  تاکسی‌های پرنده برقی را در طول رویداد بزرگ ورزشی جهان به نمایش بگذارند. با این حال، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا لرزش‌های کوچکی را در موتور‌ها شناسایی کرد که مانع از رعایت استاندارد‌های ایمنی لازم برای پرواز توسط هواپیما می‌شود.

مدیر اجرایی ADP، آگوستین دو رومانه، در مصاحبه‌ای با شبکه فرانس اینفو توضیح داد که به دنبال این شکست، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا تغییرات مربوطه را از تامین کننده موتور آمریکایی درخواست کرده است.

دو رومانه گفت: «امیدواریم که گواهینامه در سال ۲۰۲۴ اعطا شود، که اولین گواهینامه در جهان برای این وسایل نقلیه برخاست عمودی خواهد بود و برای دسامبر برنامه‌ریزی شده است.»

کمپانی ولوکوپتر چندین سال آزمایشاتی را در منطقه پاریس انجام داده بود و برای گرفتن مجوز از مقامات اروپایی قبل از بازی‌ها سخت تلاش کرده بود. هواپیمای Volocity مجهز به ۱۸ روتور الکتریکی در یک قاب دایره‌ای بالای بدنه، برای حمل یک خلبان و یک مسافر طراحی شده است. پرواز‌های آزمایشی که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بودند از یک باند در رودخانه سن در نزدیکی ایستگاه آسترلیتز حرکت کنند و به سمت هلی‌کوپتر در Issy-les-Moulineaux بروند، به تعویق خواهند افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار